به یادماندنی ترین لباس لیلا حاتمی /  همیشه ساده همیشه شیک + عکس ها

به گزارش رکنا، شروع کار لیلا حاتمی در سینما در فیلم کمال‌الملک بود که پدرش علی حاتمی ، کارگردانی آن را برعهده داشت. اما این بازیگر توانا به همه ثابت کرد که برای ماندن در وادی سینما، نیازی به ماندن در سایه نام پدر خود ندارد. او علاوه بر توانایی خود در بازیگری، به داشتن چهره معصوم و ظاهر دلنشین شهرت دارد. حاتمی بارها در جشنواره‌های بین‌المللی به عنوان بازیگر و داور حضور یافته و با استایل خود دیگران را تحت تاثیر قرار داده است.

لیلا حاتمی

آنچه در نگاه اول از مشاهده لباس‌های لیلا حاتمی درمی‌یابیم، حس راحتی و صمیمیت است. استایل لیلا حاتمی را می‌توان ترکیبی از سبک کلاسیک و مینیمال دانست. این بازیگر فارغ از مد و ترندهای روز لباس می‌پوشد و امضای شخصی خود را در استایل دارد. همین موضوع باعث شده تا حتی در قدیمی‌ترین عکس‌های خود نیز خوش‌لباس به نظر برسد.

در یک نگاه کلی سادگی و سبکی پارچه‌ها و ایستایی آزاد لباس بر تن را می‌توان در بیشتر لباس‌های لیلا حاتمی دید. ویژگی‌هایی که به خوبی با زیبایی طبیعی و چهره معصوم این بازیگر هماهنگ می‌شوند. به نظر می‌رسد رنگ‌های مورد علاقه او مشکی و سفید هستند. البته رنگ‌های روشن ولی خنثی مانند طوسی، کرم و سدری نیز به تکرار در لباس‌های او دیده می‌شوند.

مونوکروم از پرتکرارترین استایل‌های لیلا حاتمی

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در اکران خصوصی فیلم «رگ خواب»

استایل مونوکروم (تک‌رنگ) از محبو‌ب‌ترین انتخاب‌های این بازیگر است. در اکران خصوصی فیلم «رگ خواب»، حاتمی مانتویی ساده و جلوباز پوشیده بود و شالی به همان رنگ بر سر داشت. شومیزی بلند به رنگ آبی روشن و دامنی سفید با حاشیه آبی، استایل او را تکمیل می‌کردند. ترکیب این سبک مانتو و دامن در عین نشان‌دادن ظرافت و زنانگی، پوششی راحت محسوب می‌شود. این استایل با رنگ‌های آبی روشن و سفید و پارچه‌های سبک و بدون طرح و نقش، حال و هوایی تابستانی را القا می‌کند.

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در فوتوکال فیلم سینمایی «خوک»

در فوتوکال فیلم سینمایی «خوک» که در جشنواره برلین برگزار شد، لیلا حاتمی استایل مونوکروم مشکی را انتخاب کرده بود. کت چهاردکمه با یقه انگلیسی تیز، شلواری از جنس کرپ به همراه یک شومیز ساتن یقه هفت و شالی حریر اجزای این استایل بودند. گرچه حاتمی قد بلندی دارد اما، این کت بلند و شلواری با دمپای کمی گشاد که تا روی کفش او را می‌پوشاند، قد او را بلندتر نشان می‌داد.

 

لباس‌های مینیمال و ساده بر تن لیلا حاتمی

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در اکران خصوصی دیگری فیلم «رگ خواب»

لیلا حاتمی از اینکه با استایلی ساده و مینیمال در مراسمی مانند اکران فیلم‌هایش حاضر شود، هراسی ندارد. در یکی دیگر از اکران‌های «رگ خواب»، انتخاب او مانتو لینن به رنگ سبز سدری روشن و شال و شلواری به رنگ کرم – طوسی بود. این استایل مینیمال را یک جفت صندل لژدار و یک ساعت مچی تکمیل می‌کرد. شاید زمانی وجود رد چروک بر لباس نشانه شلختگی بود، اما این روزها با افزایش محبوبیت لینن و پارچه‌های نخی این موضوع طبیعی به نظر می‌رسد.

لیلا حاتمی

حاتمی در سومین جشنواره «نشان داوود رشیدی»

حاتمی در سومین جشنواره «نشان داوود رشیدی» با مانتویی ساده به رنگ قرمز روشن حضور یافت. او با انتخاب شالی از همان طیف رنگی و رژ لبی همرنگ با مانتو، یک بار دیگر توانسته بود استایل دوست‌داشتنی و مینیمال دیگری خلق کند.

نمایش هنر ایرانی در لباس‌های حاتمی

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر

می‌توان گفت تنها جایی که لیلا حاتمی از سبک کلاسیک و مینیمال خود فاصله می‌گیرد، زمانی است که بخواهد از لباس‌های سنتی استفاده کند. پارچه‌های گلدوزی و سوزندوزی شده، طرح‌های گل‌دار و روسری‌های ترکمنی از این موارد هستند. این مانتو که با تکه‌دوزی آماده شده است، انتخاب این بازیگر برای حضور در سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر بود. استفاده از بلوز، شلوار و روسری مشکی تصمیم هوشمندانه‌ای در جهت جلوه بیشتر گل‌های آبی و زرد مانتوست.

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در مراسم فرش قرمز جشنواره «کن» ۲۰۱۴

گرچه حاتمی در بیشتر مواقع از زرق و برق دوری می‌کند، اما این لباس او داستان جالبی دارد. این لباس که انتخاب او برای مراسم فرش قرمز جشنواره «کن» ۲۰۱۴ بود. به طور معمول شرکت‌کنندگان در این مراسم از برندهای مطرح کمک می‌گیرند، اما لیلا حاتمی با پوشیدن این کت و دامن توانست هنر ایرانی را به بهترین نحو نمایش دهد. در تهیه این لباس از هنر «نقده دوزی» استفاده شده است. مهرنوش شاه حسینی استایلیستی است که برای انتخاب آن به لیلا حاتمی کمک کرد و در واقع لباسی را که متعلق به اجدادش بود، به او وام داد.

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در فرش قرمز کن

این استایل حاتمی برای جشنواره کن نیز رنگ و بوی ایرانی دارد. جلیقه کارشده و شلواز پیله‌داری که لباس‌های بختیاری و بلوچی را تداعی می‌کند. با این وجود که ترکیب‌ رنگ‌ها این استایل کمی عجیب به نظر می‌رسند، اما نتیجه نهایی آن بر تن حاتمی برازنده و زیباست.

شیک و ظریف مانند یک خانم فرانسوی

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در جشنواره کن سال ۲۰۱۴

ذائقه لیلا حاتمی در انتخاب لباس برای مراسم و جشنواره‌های خارجی کمی متفاوت از انتخاب‌های او برای مراسم‌های داخلی است. گرچه او برای این مراسم‌ها نیز سادگی و دوری از سبک‌های شلوغ را درنظر دارد، اما ظرافت و شیک‌بودن لباس‌های حاتمی در عین سادگی، استایل زنان فرانسوی را تداعی می‌کند.

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در در جشنواره کن ۲۰۱۴

یکی از زیباترین استایل‌های لیلا حاتمی لباسی است در جشنواره کن ۲۰۱۴ بر تن داشت و توسط برند «دیور» برای او طراحی شده بود. پیراهنی به رنگ خاکستری تیره با پلیسه‌های مورب که قد آن تا زیر زانو می‌رسید و کتی بلند به رنگ طوسی روشن که از کمر به پایین چین‌های درشتی داشت. پشت این کت کمی از جلوی آن بلندتر بود و برش‌های آن زیبایی خاصی به اندام کشیده لیلا حاتمی می‌بخشید. شال ساده‌ای به رنگ طوسی، جوراب شلواری شیشه‌ای طوسی‌رنگ و کفش پامپ مشکی‌رنگ استایل حاتمی را کامل می‌کردند.

لیلا حاتمی

در مراسم شامی که توسط مجله ELLE و برند Dior در یکی از شب‌های جشنواره کن همان سال برگزار شد، حاتمی با پیراهنی میدی به رنگ مشکی‌ می‌درخشید. بالاتنه این پیراهن پلیسه‌هایی به حالت ضربدری داشت و کمر آن ساده بود، دامن پیراهن در ادامه به حالت فون درمی‌آمد و مدل پلیسه‌ در بخشی از سمت چپ پیراهن تا پایین ادامه داشت. روسری حریری مشکی، جوراب شلواری مشکی و کفش‌های نوک تیز بندی به همان رنگ، دیگر جزئیات این استایل بودند. حاتمی یک کیف کلاچ سفید و طلایی نیز در دست داشت.

استایل‌های به یادماندنی لیلا حاتمی در جشنواره‌ها

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در مراسم اسکار ۲۰۱۲

پیراهن سفیدرنگی که لیلا حاتمی در مراسم اسکار ۲۰۱۲ بر تن داشت به یاد بسیاری از هنردوستان خواهد ماند. شبی که برای اولین بار این جایزه بزرگ به یک فیلم ایرانی تعلق گرفت. این پیراهن راسته بلند با طرح‌های ظریف گیپور و شال حریر سفید یادآور لباس عروس بود و به نظر برخی منتقدان با موضوع فیلم ارتباط معنایی داشت.

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی در در کن ۲۰۱۷

یکی از استایل‌های به یادماندنی لیلا حاتمی، این بلوز و دامن سفید و مشکی بود که در کن ۲۰۱۷ پوشید. این ترکیب کلاسیک و زیبا به عنوان یکی از ۱۰ لباس برتر این جشنواره انتخاب شد. گل سرخی که کمر لباس وصل شده نقطه عطفی در آن ایجاد کرده و لباس را از سادگی بیش از حد درآورده است.

کدخبر: 771401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟