حیاتی: هنوز نمی دانم چرا  در صداوسیما کار نمی کنم ! + فیلم لایو با عمو پورنگ
حجم ویدیو: 10.06M | مدت زمان ویدیو: 00:01:32

محمدرضا حیاتی متولد سال 1334 است. محمدرضا حیاتی مجری معروف صدا و سیما است.  محمدرضا حیاتی برخی از مهمترین اخبار ایران، مانند خبر درگذشت سید روح‌الله خمینی را گزارش کرده‌است. محمدرضا حیاتی بیشتر اخبار شبکه یک را می خواند. محمدرضا حیاتی بی دلیل از صدا و سیما کنار گذاشته شد.

محمدرضا حیاتی بعد از گذشت ماه ها بعد از کنار گذاشتن از صدا و سیما همچنان از دلیل اخراج شدنش خبری ندارد.

محمدرضا حیاتی با بیان اینکه هنوز هم نفهمیده است که دلیل ممنوعیت فعالیتش در صداوسیما چیست، تاکید می‌کند: «کار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه بازنشستگی نمی‌شناسد و این قشر تا وقتی توان دارند و مردم دوستشان دارند، می‌توانند کار کنند.»

گوینده باسابقه بخش های خبری درباره ی وعده ی رییس صداوسیما مبنی بر باز بودن درهای تلویزیون به روی سرمایه هایش و مطالبه جدی مردم در این زمینه، در پاسخ به اینکه آیا با او در این ارتباط صحبتی شده است؟ تصریح کرد: خیر، در این زمینه با من صحبتی نشده است. تلویزیون خانه ماست. من بخش اعظم عمرم را در تلویزیون و در جام جم گذرانده ام. اصلا این واژه ممنوع کردن فعالیت درست نیست؛ البته ممنوع کردن من که یکی از عجیب ترین ممنوع کردن هاست که نمی دانم دلیلش چه بود و هیچ وقت هم هیچکس به من نگفت که علت ممنوع الفعالیت شدن من چیست.

حیاتی افزود: جالب است در دیدارهایی که با برخی از معاونان صداوسیما داشتم می گفتند خیر شما ممنوعیتی ندارید، اما در عمل وقتی برنامه ای پیشنهاد می شد جلوی کار ما را می گرفتند.

این گوینده خبر در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط حضورش در تلویزیون فراهم شود، تمایلی به بازگشت دارد یا خیر؟ پاسخ داد: من خودم نباید پیش قدم شوم، آن ها باید پیش قدم شوند و اگر بخواهند باید تماس بگیرند که من به تلویزیون برگردم. نه تنها من بلکه هر پیشکسوت و هر هنرمند قدیمی، تلویزیون خانه اش است و حق دارد برود به خانه اش سر بزند.

حیاتی با اشاره به قانون سازمان صداوسیما مبنی بر جلوگیری از ورود بازنشسته ها به محل جام جم، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بازنشسته ها را به سازمان راه نمی دهند. بازنشسته ها اگر بخواهند دیداری با همکارانشان داشته باشند، اجازه ندارند وارد محل سازمان صداوسیما شوند و کارت های بازنشستگی گیت ها (درهای ورودی) را باز نمی کند.

او تاکید کرد: درست است که از لحاظ ضوابط کار اداری بازنشسته شده ایم، اما کار مجری، هنرمند، خواننده، آهنگساز و به طور کلی هر فردی که در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه است، بازنشستگی نمی شناسد. تا موقعی که توانایی دارد و تا وقتی مردم دوستش داشته باشند و بخواهند برنامه داشته باشد، هنرمند می تواند کار خودش را ادامه دهد. مگر اینکه ناتوان شود یا مردم او را نپذیرند و علاقه ای به کارش نداشته باشند. یک نقاش تا وقتی دستش نمی لرزد نقاشی می کند، یک موزیسین تا وقتی توان دارد آهنگسازی می کند، یک بازیگر هم تا آخر عمرش در نقش های متفاوت بازی می کند. اینکه بخواهند کسی را از کار هنری محروم کنند، حتی حرفش هم خنده دار است.

محمدرضا حیاتی

بیوگرافی محمدرضا حیاتی گوینده خبر

یکی از گوینده های خبر صدا و سیما بوده که سابقه بسیار زیادی در این زمینه دارد و از چهره‌های سرشناس کشورمان به‌شمار می‌آید.

ایشان در ۲۷ دی ماه ۱۳۳۴ در شهر آبادان متولد شده است

او سالها در رادیو و تلویزیون ایران فعالیت داشته است.

شروع فعالیت محمدرضا حیاتی

محمدرضا حیاتی اواخر دهه 50 به صورت رسمی وارد رادیو شد و به عنوان گوینده فعالیت خود را آغاز کرد

سپس به دلیل صدای بسیار جذاب و متفاوت او به قسمت نمایشنامه های رادیویی رفته و در آنجا کار خود را ادامه داد

این آقای هنرمند سال ها در شبکه های مختلف صدا و سیما فعالیت داشته و از قدیمی‌های این عرصا میباشد.

این گوینده به دلیل سبک خاص گویندگی از طرفداران زیادی برخوردار می باشد و همیشه به صورت رسمی خبرهای خود را منتشر کرده است

بازنشستگی محمد رضا هدایتی

او در ۲ تیر ۱۳۹۴ زمانی که ۵۹ سال سن داشت بازنشسته شد او ۳۴ سال فعالیت رسمی در گویندگی داشت و سپس بازنشسته شد.

همسر و پسرانش

آقای محمدرضا حیاتی در حال حاضر متاهل می باشد و دارای دو فرزند پسر به نام علیرضا و امیر است

دردسر شهرت

محمدرضا حیاتی درباره حواشی که پیرامون زندگی اش به وجود آمده می گوید که همسر و خانواده ام به دلیل شرایط شغلی من زیاد دوست ندارند که با من بیرون بیایند و هر وقتی می خواهیم به صورت خانوادگی بیرون باشیم برای گرفتن سلفی به طرف من می آیند و این برای خانواده ام آزار دهنده خواهد بود

عکسهای خانوادگی محمدرضا حیاتی

او درباره حواشی که پیرامون خبر های خوانده شده از جانب وی به وجود آمده می گوید که من یک مجری و گوینده حرفه‌ای هستم و به من اعلام می‌کنند خبر را باید به صورت کاملاً بی‌طرفانه اعلام کنم و اگر ادبیات و نگارش خبری ایراد دارد مشکل از جانب من نیست چرا که من مامورم و معذور .

تلخ ترین خبر

تلخ ترین خبرری که او معتقد است که اعلام کرده است خبر درگذشت امام خمینی و همچنین سقوط هواپیمای ایرباس بوده است

کدخبر: 768986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟