پدر و پسر بازیگر، شهاب حسینی را له کردند! / کیمیایی ها چرا ؟!
حجم ویدیو: 4.79M | مدت زمان ویدیو: 00:06:20

مسعود کیمیایی کارگردان برجسته کشور است. مسعود کیمیایی متولد سال 1320 است. مسعود کیمیایی دستی بر قلم دارد و شعر و رمان می نویسد. مسعود کیمیایی تاکنون 3 بار ازدواج کرده است. مسعود کیمیایی و پسرش پولاد از جشنواره فیلم فجر امسال انصراف داده اند.

انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فیلم فجر

مسعود کیمیایی کارگردان فیلم سینمایی «خائن کشی» و پسرش پولاد بازیگر این فیلم از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف دادند.

مسعود کیمیایی که با فیلم «خائن کشی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، با انتشار بیانیه‌ای از این رویداد انصراف داد. در نامه او آمده است:

«به نام خدا

درود سرزمین کهن -ایران

درود به مردم قدرندیده و هنرمندان

با احترام،

به هنرمندان و زحمت‌کشیدگان فیلم «خائن‌کشی»، با موضوع ملی شدن صنعت نفت ایران و مقوله قرضه ملی بوسیله دکتر محمد مصدق در سالهای ۱۳۳۰ که با مردم انجام شد، این دوست در هشتادویک سالگی برای قضاوت شدن در سینما خودم را کنار می‌بینم و به این خط و نوشته از قضاوت بیرون می‌آیم.

دیگر هنرمندان فیلم خائن‌کشی به جای خود می‌مانند.

در این سنِ بسیار زحمت‌کشیده، برای قضاوت شدن درباره فیلمی به مفهوم آزادی نفت، ایران، مقوله نفت، انگلیس و دکتر محمد مصدق تردید بسیار دارم.

عدالت همیشه نگران قضاوت است.

مسعود کیمیایی»

انصراف پولاد کیمیایی به دلیل داوری شهاب حسینی

پولاد کیمیایی بازیگر فیلم «خائن کشی» هم با انتشار متنی از حضور در جشنواره فجر انصراف داد. در متن بازیگر فیلم «خائن کشی» آمده:«وقتی حقیقت آزاد نیست، آزادی حقیقت ندارد. قضاوت‌های بزرگ کار آدم‌های کوچک نیست. من پولاد کیمیایی فرزند گیتی پاشایی و مسعود کیمیایی با افتخار انصراف خود را از شرکت در جشنواره فجر اعلام می کنم»

هر چند مشخص است اعتراض پولاد کیمیایی به فهرست داوران جشنواره است اما نامی در متنش دیده نمی‌شود.

هرچند می‌شود حدس زد اعتراض او به حضور شهاب حسینی به عنوان یکی از داوران است. بازیگری که سال ۹۸ با حضور در جشنواره فجر به تندی از مسعود کیمیایی به خاطر تحریم این جشنواره انتقاد کرد و حالا قرار است در جشنواره چهلم فیلم او را داوری کند

بیوگرافی مسعود کیمیایی

تولد: ۷ مرداد ۱۳۲۰ تهران

ملیت: ایرانی

زمینه فعالیت: کارگردان،فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، تدوین‌گر، طراح صحنه، طراح لباس، نویسنده

سال‌های فعالیت: ۱۳۴۳–اکنون

همسر: مهشید (1342 - 1345)

گیتی پاشایی (1348–1374)

گوگوش (1376–1382)

فرزندان: گیلدا کیمیایی

پولاد کیمیایی

مسعود کیمیایی (زاده ۷ مرداد ۱۳۲۰ در خیابان ری تهران) فیلم‌ساز و رمان‌نویس و شاعر ایرانی است. کیمیایی از چهره‌های برجسته سینمای ایران به‌شمار می‌رود. حرفه فیلمسازی را با دستیاری ساموئل خاچیکیان در فیلم «خداحافظ تهران» آغاز کرد. او نخستین تجربه حرفه ای خود را در فیلم «بیگانه بیا» آموخت. اکثراً وی را کارگردانی مؤلف و مؤثر دانسته‌اند که در شکل‌گیری بدنه اصلی سینما در ایران نقشی مهم داشته‌است. او با ساخت فیلم قیصر در سال ۱۳۴۸ دو قطب هنری و تجاری سینما را به هم پیوند داد و همراهِ ناصر تقوایی و بهرام بیضایی و هژیر داریوش و فریدون گله و داریوش مهرجویی و علی حاتمی و چند فیلم‌ساز دیگر از آغازگران دوره‌ای بود که موج نو در سینمای ایران شناخته شد.

مسعود کیمیایی

کدخبر: 767943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟