تفاوت زیبایی و جذابیت با یکدیگر در چیست؟

 

زیبا، جذاب و خوش‌تیپ کلماتی هستند که در حوزه زیبایی بسیار کاربرد دارند ولی آیا معانی این دو کلمه را به خوبی می‌دانیم؟ آیا کاربرد هر کدام در وضعیت‌های گوناگونی که با آن مواجه می‌شویم، درست و دقیق است یا آن‌ها را اشتباه و جابجا بیان می‌کنیم؟ بهتر است با تفاوت این کلمات آشنا شویم تا هم از آن‌ها درست استفاده کنیم و هم وقتی در موارد زیبایی‌شناسی این کلمات را شنیدیم، معنی دقیقشان را متوجه شویم.

کلمه خوش‌تیپ در بیشتر موارد درباره مردان به کار می‌ رود و معنای دقیق آن فقط مربوط به استایل و لباس پوشیدن نمی‌شود. داشتن تناسب چهره، حالت مو و قد و قامت در مردان که همگی در حالتی متناسب با هم باشند، بهترین موقعیت برای استفاده از کلمه خوش‌ تیپ است.

عطر خوب رو از کجا بخریم!!!؟

زیبا و جذاب هر دو کلماتی هستند که در لحظه دیدن یک شیئ ، ویژگی یا چهره‌ ای دلنشین و خوش منظر در ذهن انسان شکل می‌ گیرند. اما زیبا برای موارد کوچک‌ تر مانند یک چهره یا گل مورد استفاده قرار می‌ گیرد و جذاب برای موارد بزرگ‌ تر مانند یک طبیعت یا ساحل کاربرد دارد.

توی خونه چه لباس هایی بپوشیم بهتره؟؟؟

در واقع زیبایی مفهومی سلیقه‌ ای است که هر کسی برای خود تعریفی جداگانه با دیگران از آن دارد. ممکن است فردی یک گل یا چهره را زیبا بداند در حالی که شخص دیگری آن را معمولی یا حتی زشت قلمداد کند، بنابراین زیبایی چیزی است که برای فرد دلنشین است و دوست دارد به تماشای آن بنشیند. اما جذابیت دارای بحث گسترده‌تری است، ولی مجموعا می‌توان آن را عمومی‌تر از زیبایی دانست. جذابیت در واقع ایجاد کشش و دلربایی در افراد است که سرچشمه آن کمبودها، نیازها و ارزش‌های اوست. مثلا داشتن بینی کوچک به هر فرمی حتی اگر زیبا هم نباشد، به این دلیل که داشتن بینی کوچک در یک چهره خوشایند و بارازش است، جذاب به نظر می‌آید. یا یک گل همیشه جذابیت دارد، زیرا تمام انسان‌ها آن را مظهر لطف و دوستی می‌دانند.

ضمن اینکه جذاب حتما زیبا هم هست.

کدخبر: 743555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟