راز عجیب سریال ناتاشا و سریال خواب و بیدار / نقش سردار قالیباف چه بود؟!

سریال خواب و بیدار به نویسندگی و کارگردانی مهدی فخیم‌زاده است. سریال خواب و بیدار ساخته سال ۱۳۸۰ است. سریال خواب و بیدار از شهریور تا اسفند سال ۱۳۸۱ از شبکه ۱ سیما به روی آنتن رفت. سریال خواب و بیدار جزو پربیننده ترین سریال ها بود.حقایق سریال خواب و بیدار را در ادامه مشاهده می کنید.

به گزارش رکنا، سریال خواب و بیدار بدون هیچ تردیدی پربیننده ترین سریال تلویزیونی پلیسی در تاریخ ایران است. سریالی به شدت اثر گذار که هنوز هم تاثیرش روی این ژانر غیر قابل انکار است. هنوز بازیگران این ژانر با بازیگران این سریال مقایسه می‌شوند و حتی خود مهدی فخیم زاده کارگردان این اثر نیز با وجود ساختن ۶ سریال پلیسی پس از آن ، دیگر نتوانست آن اوج را تکرار کند .

فخیم زاده هم نمی دانست ، مثل بقیه

نکته جالب که خیلی ها از آن خبر ندارند شکل‌گیری نطفه این سریال بود . خود مهدی فخیم‌زاده در کتاب خاطراتش می نویسد که تا قبل از تحقیقات برای خواب و بیدار اصلا نمی دانست که وظیفه پلیس چیست و شکل کاری پلیس در پرونده ها چگونه است! دلیل ساخته شدن این سریال نیز همین نکته بود تا مردم با پلیس واقعی آشنا شوند .

فخیم زاده پس از ساختن سریال های تاریخی تنهاترین سردار و ولایت عشق دیگر تصمیم نداشت در ژانر تاریخی کار کند. یک روز یکی از دوستان قدیمی با او تماس گرفت و دعوت کرد تا برای قراری به محل کار او برود .

آن دوست سردار حسین گیل بود !

آن روز گیل به او گفت که فرمانده جدید نیروی انتظامی می‌خواهد تصویری که در ذهن مردم ایران از پلیس به شکل سنتی نقش بسته را تغییر دهد و برای این کار نیروی انتظامی سفارش ساخت سریال پلیسی بر مبنای امکانات و توانمندی های جدید پلیس را داده و فخیم زاده را او برای این کار معرفی کرده است. همانجا کارگردان مشهور به دوست قدیمی اش گفت که من هیچ چیز از پلیس نمی دانم و قرار شد یک اردوی یک روزه در مقر فرماندهی ناجا داشته باشد!

ملاقات با محمد باقر قالیباف

امروز همه محمدباقر قالیباف را می‌شناسند ؛ رئیس مجلس شورای اسلامی و شهردار سابق تهران که از فرماندهان جنگ و سرداران ارشد سپاه است . قالیباف پس از فرماندهی نیروی هوایی سپاه در سال ۱۳۷۹ به فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد و همان ماههای اولیه به این نتیجه رسید که تنها خرید مرسدس بنز های جدید یا ساختن ساختمانهای تازه برای نوگرایی پلیس کافی نیست و باید به مردم نقش و توان پلیس جدید را نشان داد و برای این کار چه چیزی بهتر از یک سریال تلویزیونی ؟ پس ماموریت صفر تا صد کار را به مشاورش سردار گیل سپرد و او هم رفیقش را نزد فرمانده نیرو برد .

 رفقای ۴۰ ساله

سینما دوستان قدیمی خاطره فیلم های مشترک مهدی فخیم زاده و حسین گیل را به یاد دارند. دو دوست قدیمی که از دهه ۴۰ با هم ورزش می کردند و رفاقت شان - که تا امروز هم ادامه دارد - در آن زمان چهل ساله بود .

حسین گیل پس از پیروزی انقلاب به سپاه پیوست و یکسره به خط مقدم جبهه رفت پس از دفاع مقدس نیز با درجه سرتیپ تمامی از فرماندهان ارشد سپاه شد. اما ارتباطش با رفیق‌قدیمی را حفظ و تنها در فیلم های فخیم زاده در دهه ۶۰ بازی کرد ؛ البته تا قبل از سمت های ارشد امنیتی که می توانست برای سینما وقت بگذارد ...

حسین گیل به عنوان مشاور فرمانده نیروی انتظامی و رفیق مشترک محمدباقر قالیباف و فخیم زاده این دو را به هم معرفی خود مامور شد پروژه ساخت سریال را پیش ببرد و نماینده ناجا در طرف حساب تلویزیون و کارگردان شد.

مدیرعامل پرسپولیس معرف ناتاشا !

 بد نیست بدانید که چه کسی از بین صدها پرونده در ستاد فرماندهی ناجا ، پرونده ناتاشا را به فخیم زاده پیشنهاد کرد !

پرسپولیسی ها سردار محمد رویانیان را خوب می شناسند . او در زمان فرماندهی قالیباف در نیروی انتظامی فرمانده پلیس ۱۱۰ شد و تشکیلات امروزی ۱۱۰ را به وجود آورد. وقتی پس از صحبت با قالیباف قرار شد فخیم زاده قسمت های مختلف ستاد ناجا را ببیند و پرونده ها را در اختیارش بگذارند تا قصه بنویسد ، نزد رویانیان رفتند و او نیز قصه این زن گنگستر را پیشنهاد کرد که در نهایت فخیم زاده نیز آن را پسندید و از بین صدها پرونده واقعی انتخاب کرد.

و وقتی تمام عوامل یک کار جمعی حرفه ای و در بهترین کیفیت ممکن خود باشند ، قله ای ایجاد میشود که تا همیشه ملاک و معیار است . سریال خواب و بیدار که هنوز هم دیدنی و جذاب است ...

کدخبر: 742643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟