دیدنی های ونیز در جام جهانی 2022 + فیلم شگفت انگیز
حجم ویدیو: 7.32M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

به گزارش رکنا، شاید در نگاه اول با دیدن فیلم ها وتصاویر قایق سواری مردم در بین ساختمان های شیک فکر کنید دوباره شاهد تصاویری از ونیز هستید. اما این تصاویر مربوط به اینجا ونیز ایتالیاست. اینجا دوحه قطر است. مرکز خرید ویلاجینیو 2000 فروشگاه دارد و خانه های را که ساخته اند  آنقدر لاکچری و به روز است که اروپایی ها برای زندگی کردن آنها را انتخاب می کنند.

این اتفاق درحالی رخ داده است که در دوحه قطر آب و هوایی گرم و خشک و شرجی با میانگین دمای 27 درجه با میزان بارش 76 میلی متری دارد.

اما نباید فراموش کنیم خواهر دوقولی ونیزایتالیا در خرم آباد خودمان قرار دارد.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بیست و دومین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار خواهد شد. این اولین جام جهانی است که در خاورمیانه و یک کشور عربی برگزار می‌شود. همچنین این برای دومین بار است که کشوری از آسیا میزبانی این مسابقات را بر عهده دارد. بار اول در سال ۲۰۰۲ ژاپن و کره جنوبی میزبان این رقابت ها بودند. علاوه بر این، این تورنمنت آخرین دوره از مسابقات خواهد بود که ۳۲ تیم در آن شرکت می‌کنند و برای جام جهانی ۲۰۲۶ و پس از آن، حضور ۴۸ تیم برنامه‌ریزی شده‌است.

به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی کشور میزبان و با توجه به اینکه ماه‌های معمول برگزاری مسابقات، مصادف با شروع تابستان در این کشور است و دمای این منطقه در این موقع از سال دست کم به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد، بازی‌های این دوره از جام جهانی برای نخستین بار در فصل پاییز برگزار می‌شود. میزبانان این دوره از بازی‌ها تعهد داده‌اند که از تکنولوژی‌های مدرن جهت کاهش دمای ورزشگاه‌ها برای رفاه حال حاضران استفاده می‌کنند. بنا بر این اظهار نظر، این تکنولوژی می‌بایست دمای ۴۳ درجه‌ای هوا در ورزشگاه‌ها را تا ۱۹ درجه سانتیگراد کاهش دهد.

قطر پیش از این در هیچ دوره‌ای از دوره‌های جام جهانی فوتبال حضور نداشته‌است. تاکنون ۲۱ جام جهانی برگزار شده‌است و تنها ۸ کشور موفق به فتح این مسابقات شدند که کشور برزیل با ۵ قهرمانی، پرافتخارترین تیم این رقابت هاست. همچنین برزیلی‌ها تنها تیم در دنیا هستند که در تمام ۲۰ دوره رقابت‌ها حضور داشتند. آلمان و ایتالیا با چهار قهرمانی، دومین تیم‌های پرافتخار دنیا هستند، آرژانتین، اروگوئه و فرانسه با ۲ قهرمانی و کشورهای انگلیس و اسپانیا کشورهای دیگری هستند که تجربه کسب عنوان قهرمانی را دارند.

فیفا در سال ۲۰۲۲ در شرایطی به میزبانی قطر رای داد که آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا هم برای میزبانی جام جهانی فوتبال اعلام آمادگی کرده بودند. همگان تا دقایق آخر با توجه به وسعت کم قطر و شرایط نامطلوب آب و هوایی شانس سایر نامزدهای میزبانی برای میزبانی را بیشتر می‌دانستند اما قطر با توجه به لابی‌های احتمالی خود، ثروت عظیم گازی و رسانه‌هایش و همچنین زیرساخت مطلوب میزبانی این مسابقات را ربود.نمایندگان فیفا پس از این انتخاب به دریافت رشوه‌های کلان از سوی قطر متهم شدند.

کدخبر: 740516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟