کشف خون انسان در ترکیب رنگ یک ماسک !

به گزارش رکنا، روی ماسک طلا نجیب زاده دفن شده در سال 1021 ترکیب رنگی پیدا شده که یکی از آنها قرمز بوده و در واقع خون انسان است

مقبره در دهه 1990 کشف شد اما کارشناسان نتوانستند ماده چسبناک ارگانیک در رنگ قرمز را شناسایی کنند و حالا تجزیه تحلیل رنگ با نوعی جیوه نشان داد که حاوی خون انسان و پروتئین تخم مرغ است.

یک کشف خارق‌العاده باستان‌شناسی در چین تخیل و خلاقیت کاربران فضای مجازی در این کشور را برانگیخته است. این ماسک طلای ۳ هزار ساله مخصوص مهمانی، حالا به موضوع داغی برای شوخی‌های اینترنتی بدل شده است.

این دست‌سازه که از اهمیت فرهنگی چشمگیری برخوردار است، جزو ۵۰۰ قطعه عتیقه عصر مفرغ است که در جنوب غربی چین در استان سیچوان و در منطقه افسانه‌ای «ویرانه‌های سنژینگدویی» کشف شده است.

ماسک طلا

باستان‌شناسان علاوه بر تکه‌هایی از ماسک طلا، اشیایی از جنس طلا و به شکل پرنده به همراه ورقه‌های طلا ، سردیس‌هایی با روکش مفرغ و دست‌سازه‌هایی از جنس عاج فیل، سنگ یشم و استخوان نیز کشف کردند.

ولی در این میان، این ماسک اسرارآمیز نیم‌چهره طلا بود که مورد توجه کاربران تارنمای ویبو در چین قرار گرفت و به موضوع موجی از شوخی‌ها و ویدیوها بدل شد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، هشتگ «مسابقه ویرایش تصویر ماسک طلایی سنژینگدویی» حدود ۴ میلیون بار در ویبو دیده شده است.

کاربران از جمله چهره شخصیت معروف ژاپنی اولترامن، کارتون معروف ژاپنی هلو کیتی، پاندا و حتی آدم فضایی را بر این ماسک انداخته‌اند.

کدخبر: 734160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟