حس مادرانه ای که سالن کشتی ایرانی ها را بهم ریخت + عکس

کشتی یکی از قدیمی‌ترین ورزش ها است. کشتی در تمامی تمدن‌های آغازین بشری وجود دارد. البته کشتی اولین بار در یون باستان به یک ورزش واقعی تبدیل و در سال ۷۰۴ پ. م وارد المپیک شد. در المپیک باستان قهرمان کشتی پس از قهرمان پرتاب دیسک مهم‌ترین پهلوان یونان شمرده می‌شد. داستان رقابت اودیسه و آژاکس که هومر در ایلیاد روایت کرده‌است از قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین داستان‌های مربوط به کشتی است. در ادامه عکس های مادر ایرانی که در سالن کشتی حضور دارد و فرزندش را تشویق می کند، ببینید.

کشتی

در حالی‌که نگاه همه علاقه مندان به کشتی این روزها به نروژ، محل برگزاری مسابقات جهانی کشتی 2021 است، در روزهای اخیر مسابقات کشتی آزاد نونهالان کشور بعد از مدتی وقفه به خاطر ویروس کرونا به میزبانی شهر الیگودرز استان لرستان در حال برگزاری است.

در شرایطی که حضور خانواده ورزشکاران در سالن کشتی در این رقابت ها منعی نداشت، شور و شوقی که برخی از خانواده ها روی سکوها به وجود آورده بودند، در نوع خود جالب توجه بود.

کشتی

در این میان یکی از کشتی گیران که به جمع 4 نفر برتر مسابقات هم راه پیدا کرده بود، به شکل جالبی از سوی مادرش از روی سکوها حمایت می شد. صدای فریادهای مادر این کشتی گیر در سالن پیچیده بود و وقتی فرزندش در لحظات پایانی مسابقه نیمه نهایی با یک فن 4 امتیازی برتری اش را از دست داد، گویا دنیا روی سرش خراب شده بود.

کشتی

چهره درهم و گریان مادر این کشتی گیر وقتی فرزندش نتوانست به فینال مسابقات نونهالان کشور راه پیدا کند، خیلی از حاضران در سالن را تحت تاثیر قرار داد.

ورزش 3
این مطلب از گروه وب گردی است و فقط جنبه سرگرمی دارد

 

 

کدخبر: 726244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟