۱۵ بازی برتر موبایلی که همین حالا باید تجربه‌شان کنید

صنعت بازی‌های موبایلی روز به روز درحال پیشرفت کردن است. نسل جدید از بازی‌های موبایلی را آغاز کرده و ما هر روز عناوین بزرگ بسیاری را می‌بیبنیم. عناوین بزرگی که مکانیزم‌های پلتفرم موبایل را به خوبی به چالش می‌کشند و برخی از آن‌ها با فرنچایزها و بازی‌های بزرگ کنسولی رقابت می‌کنند. اگر بخواهیم منصافه به پلتفرم موبایل نگاه کنیم، بازی‌های موبایلی راهی پر فراز و نشیب را برای رسیدن به آنچه‌ که لیاقتش را داشتند طی کرده‌اند و بازی‌های این پلتفرم؛ حالا دیگر تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های دنیای ویدیوگیم شده‌اند.

به گزارش رکنا، اگر علاقه‌مند به دنیای بازی‌های موبایلی هستید، همراه ویجیاتو باشید تا با هم بدون درنظر گرفتن محدودیت‌ها؛ سری به دنیای بازی‌های موبایلی بزنیم و بهترین این بازی‌ها را به شما معرفی کنیم.

Levelhead

بازی

Levelhead در واقع ادامه‌دهنده مسیری است که استودیوی Butterscotch Shenanigans قصد داشت با عنوان فوق‌العاده Crashlands ادامه دهد. بازی Crashlands عنوانی فوق‌العاده بود که برای چندین سال طولانی حتی در بین بهترین بازی‌های موبایلی نیز قرار گرفته بود و همین موفقیت Crashlands سبب می‌شد تا انتظارات ما از بازی Levelhead به طرز عجیبی بالا برود. Levelhead نیز مانند برادر بزرگ‌تر خودش گیم‌پلی دوست داشتنی دارد. بازی یک عنوان پلتفرمر شاهکار است که علاوه بر مراحل متنوع، به شما اجازه می‌دهد تا خودتان مراحل بازی را با استفاده از خلاقیتتان بازسازی کنید و آن‌ها را در اختیار دیگر بازیکنان قرار دهید تا آن‌ها نیز از مراحل ساخته شده، استفاده کنند.

از طرفی گرافیکی دوست‌داشتی و المان‌های جذاب بازی را نیز نباید فراموش کرد که تجربه کلی Levelhead را سرگرم کننده‌تر کرده‌اند. بازی دست شما در طراحی مراحل و حتی باس فایت‌های بازی نیز باز می‌گذارد و شما می‌توانید هرچیزی که فکرش را می‌کنید را در بازی پیاده کنید و هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد.

Legends of Runeterra

بازی

عنوان Legends of Runeterra یکی از جدیدترین بازی‌های موبایلی حاضر در این لیست است که در سال ۲۰۲۰ توسط استودیوی Riot Games توسعه پیدا کرده و راهی پلتفرم موبایل شده است. بازی یک عنوان کارتی – استراتژی است که به خوبی توانسته تجربه‌ای جذاب را در اختیار کاربران قرار دهد. مکانیزم‌های بازی جذاب و ایده‌آل طراحی شده‌اند و آزادی عمل بی‌ حد و مرزی را در کنار گیم‌پلی درگیر کننده خودش، برای بازیکنان موبایلی به ارمغان آورده است. بازی بیش از ۲۴ قهرمان با کارت‌های مختلف و نیرو‌های مخصوص خودشان را در اختیار شما قرار خواهد داد و شما می‌توانید با توجه به سبک بازیتان؛ یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و استراتژی خاص خودتان را پیدا کنید و مشغول مسابقات آنلاین بازی شوید.

The Room Series

بازی

فرنچایز The Room در واقع یکی از اولین فرنچایزهای موبایلی بود که بازی‌های پازلی پلتفرم موبایل را یکه پله بالاتر برد و آن‌ها را تبدیل به شاهکارهایی فوق‌العاده کرد. آخرین نسخه از این فرنچایز دقیقا به اندازه نسخه اول مجموعه جذاب بود و این فرنچایز را در بیین بهترین بازی‌های موبایلی قرار داد. داستان و گیم‌پلی بازی، حول محور حل کردن پازل‌ها و معماهای هر اتاق جریان دارد. شما در هر مرحله از بازی با اتاق‌هایی که هرکدام مملو شده‌اند از رازهای مختلف رو به رو خواهید شد.

کلید بازی در معماهای آن پنهان شده است! برای رفتن از اتاقی به اتاقی دیگر، باید تمامی پازل‌های هر اتاق را حل کنید تا راه شما به مرحله بعد باز شود. آخرین بازی از این فرنچایز در سال ۲۰۱۸ و با نام The Room: Old Sins معرفی شد و توانست که مسیر موفقیت آمیز نسخه‌های پیشین را ادامه دهد. اگرعلاقه‌مند به بازی‌های پازلی هستید، قطعا عناوین متعددی می‌توانند سرگرم‌کننده باشند اما فرنچایز The Room یکی از بهترین این عناوین است که باید تجربه‌اش کنید.

GRIS

بازی

بازی GRIS در واقع یکی از بهترین عناوین ماجراجویی موبایلی با المان‌های پازل – پلتفرمر است که تجربه‌ای متفاوت‌ نسبت به دیگر بازی‌های مشابه موبایلی را پدید آورده است. دنیای بازی از دید دختری جوان روایت می‌شود که در دنیای خودش گم شده است و به دنبال حقیقت می‌گردد. حقایق ترسناک زندگی و مشکلاتی که در بازی روایت می‌شود، نیازمند دیدی عمیق است که به خوبی بتوانید با داستان بازی ارتباط بگیرید و آن را درک کنید.

اگرچه بازی GRIS صفت یک عنوان ماجراجویی را به دوش می‌کشد اما نباید از المان‌های فانتزی و پازلی آن، به همین راحتی گذشت. شما به سادگی دنیای بازی را کاوش می‌کنید و معماهای جذاب بازی را یکی پس از دیگری حل می‌کنید. بازی تقریبا هیچ متن و یا دیالوگی ندارد و ترجیح می‌دهد و که با استفاده از جلوه‌های بصری هنری بازی؛ داستانش را روایت کند. کانسپتی که GRIS را تبدیل به یکی از بهترین عناوین ماجراجویی موبایلی کرده است.

Pokémon GO

بازی

سال ۲۰۱۶ بود که بازی Pokémon GO دنیای بازی‌های موبایلی را تکانی بزرگ داد و بلافاصله تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های موبایلی آن زمان شد. بازی یک عنوان ماجراجویی با استفاده از المان واقعیت افزوده بود که به شما اجازه گشت و گذار در محیط و دنیای واقعی را می‌داد و شما را مسئول پیدا کردن Pokémon‌های مختلفی می‌کرد. کانسپتی که در آن زمان، Pokémon GO را به یکی از بهترین عناوین موبایلی تبدیل کرده بود. هرچند که سال‌ها از انتشار بازی می‌گذرد، اما تجربه Pokémon GO هنوز هم به لطف آپدیت‌های مکرر و استفاده از المان‌های جدید در بازی؛ خالی از لطف نیست و می‌تواند تجربه‌ای جذاب باشد.

Mario Kart Tour

بازی

شرکت بازی‌سازی نینتندو بدون شک یکی از دوست‌‌داشتنی‌ترین توسعه‌دهندگان دنیای ویدیوگیم است و نمی‌توان تاثیر آن‌ها را بر روند پیشرفت بازی‌های ویدیویی، نادیده گرفت. اما وقتی صحبت از پلتفرم موبایل می‌شود، نینتندو چندان هم دست و پا بسته نیست و عناوین موبایلی متعددی از این استودیو در دسترس کاربران موبایلی قرار دارد. طبعا یکی از اولین چیز‌هایی که به محض شنیدن نام استودیوی نینتندو به ذهن کاربران می‌رسد، شخصیت ماریو و ماجراهای دوست داشتنی آن است. شخصیتی که حالا دیگر تبدیل به نمادی برای استودیو نینتندو شده است.

بازی Mario Kart Tour یکی از بهترین عناوین موبایلی نینتندو است که می‌توانید با خیالی راحت به تجربه آن مشغول شوید. Mario Kart Tour یک عنوان مسابقه‌ای – ریسینگ موبایلی است که المان‌های اکشن آن، تجربه این بازی را تبدیل به شاهکاری فراموش نشدنی کرده‌اند. Mario Kart Tour حتی پای شخصیت‌های خاطره انگیز نینتندو را نیز به بازی باز کرده و می‌تواند انتخابی عالی برای طرفداران نینتندو، اما این‌بار روی پلتفرم موبایل باشد.

Life is Strange

بازی

شرکت Square Enix یکی از معدود توسعه‌دهندگانی است که صنعت بازی‌های موبایلی را جدی‌ دنبال می‌کند. اگر علاقه‌مند به دنیای بازی‌های نقش آفرینی باشید، حتما بارها نام این استودیوی بازی‌سازی را شنیده‌اید. حالا با کشیده شدن پای استودیوی Square Enix به دل صنعت بازی‌های موبایلی، می‌توان انتظارات فوق‌العاده‌ای از بازی‌های موبایلی این استودیو داشت و منتظر شروع نسلی جدید از بازی‌های موبایلی بود.

Life is Strange یکی از بهترین بازی‌های موبایلی ادونچر است که توسط استودیوی استودیو دانت‌ناد ساخته شده و در دسترس کاربران موبایلی قرار گرفته است. داستان بازی شاهکاری به تمام معناست. داستانی که می‌تواند عمیق‌ترین و تاریک‌ترین احساسات شما را تحریک کند و شما را با خودش، راهی سرزمین‌های تاریک بازی کند. گیم‌پلی بازی، جز معدود بازی‌های موبایلی است که دست شما را برای انجام هر تصمیمی بازگذاشته. اما باید خوب حواستان را جمع کنید! زیرا اگر تصمیمی در داستان بازی بگیرید، دیگر هیچ راه بازگشتی وجود نخواهد داشت.

Stardew Valley

بازی

بدون شک بازی Stardew Valley یکی از بهترین عناوین سال ۲۰۱۶ بود و هنوز هم با گذشت سال‌ها از انتشار بازی، جذابیت خودش را حفظ کرده است. Stardew Valley یک عنوان شبیه‌ساز کشاورزی روی پلتفرم موبایل است که با عناصر نقش آفرینی خودش، تجربه کلی بازی را دوست داشتنی کرده است. داستان بازی روایت خودش را از دل مزرعه‌ای فراموش شده آغاز می‌کند و شما وظیفه دارید که این مزرعه را به شکوه قبلی خودش بازگردانید. تعاملات شما با دیگر بازیکنان و شخصیت‌های بازی، کلید موفقیت شما خواهند بود. در بازی باید دامداری کنید، کشاورزی کنید، گل و گیاه پرورش دهید و حتی می‌توانید ماهگیری کنید!

تمامی آ‌ن‌چیزی که ما از یک بازی کشاورزی موبایلی انتظار داریم، در Stardew Valley جا خوش کرده‌اند و بازی به بهترین شکل ممکن شما را درگیر خودش خواهد کرد. گرافیک بازی شاید در نگاه اول چندان واقع‌گرایانه بنظر نرسد، اما همین گرافیک دلیل خوبی برای کنجکاوی بیشتر ما درباره بازی Stardew Valley شده است و تجربه آن، چندان هم بد نیست.

Monument Valley

بازی

Monument Valley یکی دیگر از بازی‌های پازلی جذاب موبایلی است که با المان‌های هنری، خودش را متمایزتر از دیگر بازی‌های مشابه کرده است. پازل‌های جذاب و محیط رنگارنگ بازی، دلایلی هستند که Monument Valley را تبدیل به شاهکاری فراموش نشدنی کرده‌اند. شما باید از طریق پیدا کردن جواب راز‌های بازی و از طرفی حل کردن معماها، داستان را پیش ببرید و گیم‌پلی Monument Valley را تکمیل کنید.

GRID Autosport

بازی

هرچند که بازی‌های ریسینگ موبایلی در طول چندسال اخیر، تبدیل به یکی از دوست داشتنی‌ترین سبک‌های بازی‌های موبایلی شده‌اند و تجربه‌ای کنسولی را برای ما پدید آورده‌اند، اما هنوز هم دیدن عنوانی بزرگ از استودیویی جذاب؛ ما را غرق در دنیای بازی‌‌های ریسینگ موبایلی می‌کند. وقتی بازی GRID Autosport در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم موبایل توسط استودیوی Feral Interactive پورت شد، خیلی زود تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ موبایلی آن زمان شد.

GRID Autosport مجموعه‌ای کامل از یک بازی ریسینگ موبایلی بود و المان‌های آن، سبب می‌شد تا این بازی متفاوت‌تر از دیگر بازی‌های مشابه موبایلی باشد. گرافیکی در حد و اندازه کنسول‌های نسل هشتمی، استفاده از تمامی پتانسیل‌های پلتفرم موبایل برای نمایش گرافیک و کنترل بازی، پشتیبانی از کنترلر و در نهایت انبوهی از محتوای جذاب، GRID Autosport تبدیل به شاهکاری ریسینگ برای پلتفرم موبایل کرده بود. شاید تنها ایراد بازی، عدم بروزرسانی‌های مکرر باشد؛ اما با این‌حال GRID Autosport همچنان برتخت پادشاهی بازی‌های ریسینگ موبایلی تکیه کرده است و می‌توان انتظار بالایی از این بازی داشت.

Sky: Children of Light

بازی

بازی Sky: Children of Light یکی از بهترین عناوین ماجراجویی – نقش آفرینی موبایلی است که با انتشارش در سال ۲۰۲۰ توانست با نقدهای خوب منتقدان رو به رو شود و خیلی زود، طرفداران بسیاری نیز پیدا کرد. دنیای بازی متشکل از ۷ جهان مختلف است که به شما اجازه گشت و گذار در تمامی محیط بازی را می‌دهد. از طرفی، قابلیت‌های شخصی‌سازی کرکترهای بازی و تعاملات شما با دیگر بازیکنان Sky: Children of Light را نباید فراموش کرد که بازی را جذاب‌تر نیز کرده‌اند. پلتفرم موبایل عناوین ماجراجویی بسیاری دارد که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم خود کنند، اما Sky: Children of Light با محیط هنری و جلوه‌های بصری سوررئال خودش، قطعا یکی از بهترین گزینه‌های شما در بین دیگر بازی‌های مشابه خواهد بود.

Minecraft

بازی

مهم نیست که تا چه اندازه علاقه‌مند به دنیای بازی‌های موبایلی هستید، ماینکرفت از جمله بازی‌های محبوبی است که هرکسی را دیوانه خودش می‌کند. بازی بدون هیچ توضیحی شما در دنیایی عمیق و پهناور رها می‌کند تا خودتان به دنبال حقیقت بگردید. ماینکرفت یک عنوان شبیه‌ساز – بقای موبایلی است که به شما تقریبا اجازه انجام هرکاری را در محیط بازی می‌دهد. گیم‌مودهای مختلف، بروزرسانی‌های مکرر در کنار محتوای شاهکار و در نهایت گیم‌پلی جذاب و بخش آنلاین بازی، ماینکرفت را تبدیل به یکی از بهترین عناوین حال حاضر پلتفرم موبایل کرده است.

نسخه موبایلی ماینکرفت به شما اجازه می‌دهد که با دیگر افراد، به صورت آنلاین بازی را اجرا کنید و در محیط جذاب بازی غرق شوید. با تمام این توضیحات، ماینکرفت نه تنها یک عنوان سندباکس جذاب موبایلی است، بلکه لایق بودن در این لیست نیز است و باید حتما تجربه‌اش کنید.

Genshin Impact

بازی

سال ۲۰۲۰ سالی رویایی برای طرفداران پلتفرم موبایل بود و بازی Genshin Impact نیز در همین سال معرفی شد. Genshin Impact یک عنوان اکشن – نقش آفرینی با المان‌های ماجراجویی است که به خوبی تجربه‌ای عالی را روی پلتفرم موبایل پدید آورده است. بازی به محض انتشار به دلیل مکانیزم‌های جذاب گیم‌پلی و جلوه‌های بصری فوق‌العاده، با نقدهای چشمگیر منتقدان رو به رو شد. Genshin Impact در واقع، جایگزینی ایده‌آل برای بازی Zelda: Breath of the Wild روی موبایل است و سازندگان Genshin Impact در ساخت بازیشان از این عنوان دوست داشتنی الهام گرفته‌اند.

بازی به لطف محتوای دوست داشتنی و مکانیزم‌های گیم‌پلی و جهانی باز، به یکی از بهترین عناوین ماجراجویی موبایلی تبدیل شده و طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده است. اگر علاقه‌مند به بازی‌های ماجراجویی موبایلی هستید، Genshin Impact بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

PUBG Mobile

بازی

سونامی بتل رویال‌ها در سال ۲۰۱۷ شروع شد و دنیای بازی‌های ویدیویی را تکانی بزرگ دارد. در این میان پلتفرم موبایل نیز از این قاعده مستثنی نبود و ما هر روز شاهد عناوین بتل رویال دوست داشتنی بسیاری هستیم. در این میان، استودیوی بازی‌سازی تنسنت به خوبی با استفاده از تمامی پتانسیل‌های پلتفرم موبایل؛ بازی پابجی موبایل را معرفی کرد. عنوانی شاهکار که تبدیل به یکی از اولین بازی‌هایی شد که پای بتل رویال‌ها را به دل پلتفرم موبایل باز می‌کرد و تمامی المان‌های آن‌ها را به خوبی شبیه‌سازی کرده بود.

پابجی موبایل به سرعت در حال پیشرفت کردن هست و هر روز طرفداران بیشتری را به سمت خودش جلب می‌کند. گیم‌پلی درگیر کننده، گرافیکی زیبا و در نهایت محتوای عالی و مکانیزم‌هایی که هر روز بروزرسانی می‌شوند، پابجی موبایل را تبدیل عنوانی جاودان کرده‌اند که با گذشت سال‌ها، نه تنها فراموش نشده است؛ بلکه جذاب‌تر نیز می‌شود.

Call of Duty: Mobile

بازی

بازی Call of Duty: Mobile از جمله دیگر عناوین بتل رویال موبایلی است که از زیر آوار سیل بتل رویال‌های سال ۲۰۱۷ زنده بیرون آمده است. Call of Duty: Mobile شاهکاری به تمام معناست که در کنار پابجی موبایل، آغاز کننده نسلی جدید از بازی‌های شوتر موبایلی بودند. Call of Duty: Mobile گرافیکی فوق‌العاده دارد و گیم‌مود‌های مختلف آن در کنار بخش بتل رویال بازی، سبب شده‌اند تا Call of Duty: Mobile تبدیل به شاهکاری دوست داشتنی باشد. از طرفی نباید تجربه استودیوی Activision و شجاعت ستودنی استودیوی تنسنت را در ساخت این بازی نادیده گرفت که Call of Duty: Mobile را تبدیل به عنصری فوق‌العاده کرده‌‌اند.

منبع:ویجیاتو

این مطلب از صفحه وبگردی تهیه شده است و فقط جنبه سرگرمی دارد

 

کدخبر: 721951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟