گاف عجیب صدا و سیما جنجالی شد ! / چقدر بیسوادی ! + فیلم
حجم ویدیو: 1.38M | مدت زمان ویدیو: 00:00:11

علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی فوتبال ایران است. یکی از نقاط قوت دروازه بانی علیرضا بیرانوند پرتاب دست بلند اوست. علیرضا بیرانوند متاهل است. علیرضا بیرانوند از آنتورپ جدا و راهی بواویشتا در لیگ پرتغال شده است. مجری  صدا و سیما در یکی از بازی ها درباره حضور علیرضا بیرانوند در آنتورپ مغلوب المپیاکوس سوتی داد.

به گزارش رکنا، طی چند سال اخیر همواره شاهد سوتی‌های عجیب و غریب از مجریان و گویندگان صدا و سیما بوده‌ایم.

نبود نظارت کافی، استفاده نکردن از افراد متخصص و عدم پیگیری خبرهای روز باعث شده بعضی از افرادی که در صدا و سیما فعالیت می کنند از داشتن ساده ترین اطلاعات فوتبالی هم عاجز باشند. همه این عوامل در کنار هم باعث شده روز به روز شاهد ریزش مخاطبان صدا و سیما باشیم.

در جدیدترین سوتی صدا و سیما شاهد این بودیم که مجری بخش خبری شبکه سه نمی‌دانست گلر شماره یک تیم ملی در کدام تیم باشگاهی بازی می کند.

گوینده خبر وقتی قصد داشت نتیجه بازی آنتورپ در لیگ اروپا را اعلام کند گفت: یاران بیرانوند در آنتورپ مغلوب المپیاکوس شدند. این درحالیست که بیرانوند چند ماه پیش از آنتورپ جدا و راهی بواویشتا در لیگ پرتغال شد.

بیوگرافی علیرضا بیرانوند

با نام کامل «علیرضا صفر بیرانوند» فرزند مرتضی، متولد ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ در خرم‌آباد مرکز استان لرستان است. علیرضا بیرانوند در خانواده‌ای پرجمعیت رشد کرد، خانواده‌ای که از نظر مالی زیر طبقه متوسط محسوب می‌شد و علیرضا به همین دلیل مجبور به ترک تحصیل شد تا کار کند و کمک خرج خانواده باشد. به همین دلیل او مجبور بود تمرین فوتبالش را از پدر مخفی کند و یک بار که پدرش متوجه شد از ترس عصبانیت چند روز به خانه نرفت!

علیرضا بیرانوند نان آور 15 خانواده

علیرضا بیرانوند بارها در مصاحبه‌هایش گفته که وقتی برای ادامه فوتبال به تهران آمد، در کارواش و پیتزافروشی کارگری کرده و با سختی به این مرحله رسیده است. او که در سن ۲۰ سالگی ازدواج کرد و دو فرزند دارد و همیشه گفته نان‌آور ۱۵ خانواده است. دعوای او بر سر طلبش از نفت که کار را به دادگاه هم کشاند به گوش همه رسید و علیرضا بیرانوند در تمام مصاحبه‌هایش روی این مسئله تأکید کرده که خرج اعضای خانواده با اوست.

حرفه باشگاهی علیرضا بیرانوند:

نفت تهران

بیرانوند با نفت تهران از سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. او اولین بازی خود را در جام حذفی برابر داماش در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۱ انجام داد. در سال اول خود به عنوان دروازه‌بان اول تیمش انتخاب شد. نفت در پایان لیگ برتر به مکان سوم رسید و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در ۲۳ مارس ۲۰۱۴، بیرانوند قرارداد خود را با نفت تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرد.

پرسپولیس

علیرضا بیرانوند در فصل ۱۳۹۵–۱۳۹۶ با قراردادی ۲ ساله به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. وی در ۲۷ اردیبهشت ۹۵ قراردادی دو ساله با پرسپولیس بست و مدتی بعد این قرارداد را به مدت پنج سال یعنی تا سال ۱۴۰۰ تمدید کرد.

لیگ برتر فوتبال ایران

او پس از پیوستن به پرسپولیس (نایب قهرمان فصل ۱۳۹۴–۱۳۹۵ لیگ برتر فوتبال ایران)، توانست با انجام تعداد بالایی کلین شیت و عملکرد مناسب، با تیم فوتبال پرسپولیس به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران دست یابد.بهترین دروازه‌بان (لیگ شانزدهم)، کمترین گل خورده، بیشترین دروازه‌بسته، رکورددار بیشترین برد و کمترین باخت نیز از دست‌آوردها و رکوردهای او در این رقابت‌ها هستند.

لیگ قهرمانان آسیا

علیرضا بیرانوند با پرسپولیس به جمع برترین تیم‌های فوتبال آسیا صعود کرد؛ در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ و در جایی که پرسپولیس از گروه خود صعود کرد و با گذشتن از سد لخویا قطر تبدیل به عنوان تنها نماینده ایران در آسیا شده بود، عملکرد مناسب بیرانوند قابل توجه بود؛ به نحوی که او تا قبل از بازی با الاهلی ۴ کلین شیت انجام داده بود.

علیرضا بیرانوند سابقه قرار گرفتن در تیم منتخب هفته لیگ قهرمانان آسیا را دارد. بیرانوند با پرسپولیس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ صعود کرد اما از راه‌یابی به فینال مسابقات آسیایی بازماند.

سوپر جام فوتبال ایران

پرسپولیس در سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۶ و با پیروزی سه بر صفر مقابل نفت تهران به مقام قهرمانی سوپر جام فوتبال ایران رسید؛ در این بازی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان سرخ‌پوشان بود.

خانواده ملی پوش جام جهانی 2018

در خانواده ای به دنیا آمد که از نظر مالی خیلی ضعیف بود. او در 15 سالگی با قرض گرفتن پول به تهران امد تا بتواند به علاقه اش به فوتبال برسد. هم اکنون او دروازه بان اول تیم ملی و و تیم پرسپولیس است و شماره 1 را به تن میکند.

علیرضا بیرانوند درباره زندگی و خانواده خود بیان نموده است که وضعیت خانوادگی در زمان نوجوانی وی ضعیف بوده است و در سال 86 وی برای رفتن به تهران از خرم اباد از اقوام خود پول قرض گرفته تا با اتوبوس به تهران بیاید تا بتواند پیشرفت نماید.

شروع حرفه ای فوتبال علی بیرانوند

وی بعد ورود به تهران به تیم وحدت تهران پیوسته در سنین نوجوانی و بعد ازن توسط اقای کمپانی به تیم نوجوان نفت تهران انتقال پیدا کرده است .

علیرضا بیرانوند درباره زندگی خود در تهران قبل از مشهور شدن میگوید که دز اغاز ورودش در تهران خانه عمه اش زندگی می کرده و در یک فست فودکار می نموده است و بعد از در یک کارواش به علت قد بلندش مسئول کار و نظافت ماشین های شاسی بلند بوده است .

علیرضا بیرانوند ابتدا در پست حمله بازی میکرده است که بعد از یکبار در دروازه ایستادن همه وی را تشویق کرده اند که به خاطر نترس بودن و قد و هیکل و دست های کشیده وی بیشتر توانست در این پست موفق شود.

وی بعد از حضور در تیم نوجوانان نفت به تیم بزرگسالان ورود پیدا نمود و در سال 2011 اولین بازی خود را برای این تیم آغاز نمود و خیلی زود خود را نشان داد.

منبع : خبر ورزشی

این مطلب از گروه وب گردی است و فقط جنبه سرگرمی دارد.

کدخبر: 721422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟