این زن  پارالمپیک را به هم ریخت + عکس

مسابقات پارالمپیک از مسابقات مهم است. مسابقات پارالمپیک توکیو در حال انجام است. حواشی پیرامون مسابقات پارالمپیک توکیو هم وجود دارد. یکی از این اتفاقات پیرامون ورزشکار بریتانیایی به نام اولیویا برین است که عازم مسابقات پارالمپیک توکیو است. اولیویا برین، مدال‌آور مسابقات جهانی و مسابقات پارالمپیک توکیو اعتراض شدید کرده که چرا یکی از مسئولان مسابقات قهرمانی انگلستان به او گفته لباس ورزشی‌اش کوتاه است و باید یک لباس "مناسب‌تر" بپوشد.

مسابقات پارالمپیک 2020

خانم برین، ورزشکار ۲۴ ساله، می‌گوید آخر هفته در مسابقات قهرمانی یکی از مسئولان به او گفته لباسش "بیش از اندازه کوتاه و بدن‌نما" است.

ورزشکار دوی سرعت و پرش طول گفته برای این به موضوع اعتراض علنی کرده که چنین اتفاقی برای دیگران نیفتد.

"این کار من را بسیار عصبانی کرد. کاری که خیلی غلط است. می‌دانید که آنها اجازه ندارند نظر بدهند که چه چیزی می‌توانید و چه چیزی نباید بپوشیم."

اولیویا برین در سال ۲۰۱۵ برنده مدال طلای مسابقات جهانی دوی ۴۰۰ متر شده و در سال ۲۰۱۷ هم مدال طلای پرش طول را گرفته است. در تمام آن مسابقات خانم برین با همین شورت در مسابقات شرکت کرده است.

". من ۹ سال است همین مدل لباس را می‌پوشم. و هیچ مساله‌ای هم نداشته‌ام. ما باید چیزی بپوشیم که با آن راحت هستیم."

او گفته است "باید تا جایی که می‌شود در مسابقه لباس سبک بپوشیم که احساس سنگینی نکنیم و با آن راحت باشیم."

اولیویا برین در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن مدال برنز گرفته بود

خانم برین در اینستاگرامش از حمایت‌کنندگانش تشکر کرده و گفته نمی‌دانسته این موضوع چقدر فراگیر است.

او برای رادیو توضیح داده که این اتفاق بعد از مسابقه پرش طول در شهر بدفورد برای او افتاده: "تازه مسابقه را تمام کرده بودند و داشتم از مسئولان برای کمک و حمایتشان تشکر می‌کردم که یکی از مسئولان که زن بود جلو آمد و پرسید 'می‌توانم با تو حرف بزنم؟ 'و گفتم بله مشکل چیه؟ او گفت که فکر می‌کند چیزی که من پوشیده‌ام به شدت کوتاه است و بدنم را نشان می‌دهد. و باید به فکر خرید یک چیز دیگر باشم. نمی‌دانستم چه جوابی بدهم و زبانم بند آمده بود. اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که 'داری شوخی می‌کنی؟'"

اولیویا برین عقیده دارد که ورزشکاران مرد با چنین انتقادهایی مواجه نیستند. او بعد از نوشتن نظرش در توییتر و اعلام این خبر با زنان ورزشکار زیادی مواجه شده که چنین تجربه‌ای داشته‌اند.

خانم برین می‌گوید از گستردگی این طرز تفکر خبر نداشته و از اینستاگرام و توییترش تجربه‌های مشابه را خوانده است و فکر می‌کند این رویه غلط باید تغییر کند.

او گفته قضیه را تا جایی که بتواند دنبال می‌کند و می‌خواهد با اطلاع‌رسانی وضعیت ورزش زنان را عوض کند.

 

کدخبر: 707137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟