عکس لو رفته از نامزد بدون حجاب سردار آزمون + بیوگرافی

سردار آزمون بازیکن فوتبال است و سردار آزمون در تیم ملی بازی می کند. در حال حاضر سردار آزمون در تیم زنیت بازی می کند و سردار آزمون سابقه بازی در سپاهان هم دارد. در ادامه بیشتر از سردار آزمون بخوانید.

سردار آزمون

سردار آزمون (زادهٔ ۱۱ دی ۱۳۷۳ در گنبد کاووس) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای زنیت سن پترزبورگ و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند. او در عرصه ملی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی به میدان رفته‌است و اکنون بهترین گلزن در ترکیب تیم ملی ایران می‌باشد.

از باشگاه‌هایی که سردار آزمون در آن‌ها بازی کرده می‌توان به باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان، باشگاه فوتبال روستوف، باشگاه فوتبال روبین کازان و باشگاه فوتبال زنیت سن پترزبورگ اشاره کرد. او همچنین در لیگ قهرمانان اروپا ۴ گل به ثمر رسانده‌است و بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپاست.

ورزش حرفه‌ای

به گفتهٔ آزمون، آغاز فوتبال وی در سن ۹ سالگی طی سفری خانوادگی در ترکمنستان صورت گرفت. اولین باشگاه فوتبال آزمون تیم عقاب گنبد بود. همچنین او در نوجوانی بازیکن والیبال بود و به تیم والیبال زیر ۱۵ سال ایران نیز دعوت شده بود. پس از چند سال بازی برای عقاب، او به تیم شموشک گرگان پیوست و پس از آن به تیم اتکا گرگان در لیگ فوتبال دسته یک ایران پیوست.

سردار آزمون سپس به تیم جوانان سپاهان پیوست و پس از درخشش در تیم ملی جوانان ایران در مهر ۱۳۹۱ در سن ۱۷ سالگی از باشگاه سپاهان اصفهان به روبین کازان روسیه پیوست و لقب جوان‌ترین لژیونر فوتبال ایران را به دست آورد.[۱]او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل به ثمر رساند. وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه ۲۰۱۲ در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن ۷ گل در ۶ بازی، به مقام آقای گلی این رقابت دست یافت.[۲]آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی‌روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ بازماند.[۳]

او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در میان ملی‌پوشان ایران حضور داشت و موفق شد ۲ گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی به‌شمار می‌آمد.[۴]وی در اسفند ۱۳۹۳ به صورت قرضی به روستوف پیوست.

در ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون در مقابل ازبکستان بعد از برزیل و روسیه به عنوان سومین تیم جهان به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پیوست.[۶]

همچنین آزمون در تیم روستوف موفق به گلزنی در برابر دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شده‌است.

در سال ۱۳۹۶ سردار آزمون به روبین کازان پیوست و موفق شد در ۴۰ بازی ۹ گل به ثمر برساند.

نخستین حضور آزمون در تیم زنیت و دیدار با سرمربی وقت تیم، سرگی سماک

او در زمستان ۹۷ پس از نمایش درخشان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با قراردادی ۱۲ میلیون یورویی به زنیت سن پترزبورگ، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال روسیه، پیوست.[۸] با این انتقال او به عنوان دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ فوتبال ایران پس از علیرضا جهانبخش شناخته می‌شود.

وی در ۲ اسفند ۱۳۹۷ در لیگ اروپا با زدن ۲ گل برای تیم زنیت سن پترزبورگ مقابل فنرباغچه، به بهترین گلزن تاریخ ایران در رقابت‌های اروپایی تبدیل شد. علی دایی با ۶ گل در این زمینه رکورددار بود ولی آزمون با زدن ۲ گل به فنرباغچه این رکورد را شکست و با ۸ گل در صدر قرار قرار گرفت.[۹] همچنین او جوان‌ترین بازیکن ایرانی است که در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده‌است.

وی در اولین فصل حضورش در زنیت موفق شد با این تیم در لیگ به مقام قهرمانی برسد. همچنین در دومین فصل خود موفق شد به قهرمانی در لیگ برتر روسیه، جام حذفی روسیه و نایب قهرمانی سوپرجام روسیه دست یابد و حتی با زدن ۱۷ گل به عنوان آقای گل لیگ روسیه انتخاب شد.وی در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰–۲۰۱۹ نیز مقابل دو تیم لیون و بنفیکا موفق شد گلزنی کند.

این مطلب از گروه وب گردی است و فقط جنبه سرگرمی دارد.

پاتوق آنلاین

کدخبر: 706344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟