راهیابی «سونسوز» به جشنواره سائوپائولو

به گزارش رکنا به نقل از مشاور رسانه ای پروژه؛ فیلم سینمایی «سونسوز» به نویسندگی و کارگردانی رضا جمالی و تهیه کنندگی سلمان عباسی در ششمین حضور بین المللی خود به چهل و هفتمین جشنواره سائوپائولو برزیل راه یافت.

فیلم «سونسوز» (روستای بدون کودک) دومین فیلم بلند رضا جمالی به تهیه کنندگی سلمان عباسی است که در بخش اصلی رقابتی چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم سائوپائولو به نمایش در می آید.

جشنواره بین المللی سائوپائولو برزیل یکی از جشنوارهای مهم در میان کشورهای آمریکای لاتین محسوب می شود و فیلم «سونسوز» با دیگر فیلم های مطرح دنیا از ۲۰ اکتبر تا ۱ نوامبر (۲۷ مهر تا ۱۰ آبان ۱۴۰۲) در این جشنواره به رقابت می پردازد.

این فیلم پیش از این در جشنواره های بسیاری چون جشنواره شب های سیاه تالین در استونی(بخش رقابتی برگزیدگان منتقدان)، جشنواره دریای سرخ (برنده جایزه بهترین فیلمنامه)، جشنواره فیلم داکا در بنگلادش و جشنواره پونا در هند حضور داشته است. همچنین در روزهای گذشته، در چهارمین جشنواره فیلم ماترا در ایتالیا جایزه بهترین فیلم بلند را از هیات داورانی که پیتر گرینوی (کارگردان بزرگ و تاثیرگذار بریتانیایی) ریاست آن را به عهده داشت، دریافت کرد و اکنون در بخش مسابقه جشنواره فیلم سائوپائولو که یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی در قاره آمریکای جنوبی به حساب می آید، به رقابت خواهد پرداخت.

فیلم سونسوز

درخلاصه داستان این فیلم آمده است: «در زمان گذشته، مستندسازی به روستای کوچکی می آید و در مورد عقیم بودن زنان روستا مستندی می سازد، زنان برای دفاع از حیثیت خود فیلم مستند را می دزدند، اما در زمان حال مشخص می شود که عقیم بودن از مردان روستاست و زنان هیچ مشکلی ندارند، مستندساز سعی دارد که در فیلم جدید خود حقایق را آشکار کند.»

دراین فیلم که به زبان آذری در استان اردبیل تولید شده است بازیگرانی چون حمدالله سلیمی، بهروزالله وردی زاده، مریم مومن ، صفت آهاری، ناصر محبی، رسول علی نژاد، ولایت خوبدل، احمد پروستان، محمد سیف، سیامک شاگردی، المیرا طاعتی، تعارف زمانی، حبیب شهبازی به ایفای نقش پرداخته اند. پخش بین المللی این فیلم را شرکت ایریماژ بر عهده دارد.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:

مدیر فیلمبرداری: عبدالله شکری، فیلمبرادر: محبوب شکرزاده، مدیر صدا برادری : رضا حیدری، صدا برادر: امیر عباس علیرضایی، مدیرصحنه ولباس: رسول علیزاده، تدوین: امیر اطمینان و هما ولی زاده، صداگذاری: حسین قورچیان، طراح گریم:رحیم پرواسی، دستیاران گریم: سودا صدری، سجاد سید هدا ورضا صاحب نظر، مدیر تولید:مقداد اکبری، برنامه ریز دستیار اول کارگردان: امین راک، منشی صحنه: مینا عباس زاده، عکاس: وحید یوسف خانی ، اصلاح رنگ: نیما دبیر زاده، مشاور رسانه ای: فرانک قنبری، پخش بین الملل: شرکت ایران تصویر(ایریماژ)

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟