مادر مجید مجیدی کارگردان سینما درگذشت / پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جمهوری به این کارگردان کشورمان

به گزارش رکنا، مراسم تشییع والده مجید مجیدی این هنرمند برجسته، روز پنج شنبه 30 شهریور برگزار شد. مراسم ترحیم نیز شنبه و یکشنبه برپا خواهد شد. علت فوت مادر این کارگردان به نام سینما کهولت سن گفته شده است.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت مادر گرامی آقای مجید مجیدی کارگردان سینما

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت مادر گرامی آقای مجید مجیدی -کارگردان سینما- را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم جناب آقای مجید مجیدی دام توفیقه درگذشت مادر گرامیتان را به شما و دیگر بازماندگان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجید مجیدی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مادر مجید مجیدی کارگردان سینمایی کشورمان را تسلیت گفت.

در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

"انالله واناالیه راجعون

هنرمند فرهیخته جناب آقای مجید مجیدی

بی شک مادر یکی از مصادیق شکوه هستی است و در آثار به یادماندنی جنابعالی بارها و بارها این شکوه و عظمت به تصویر کشیده شده است.

هنوز تاثیر عظمت آمنه مادر بزرگوار پیامبر اسلام (ص) این با عظمت ترین مخلوق خداوند در فیلم سینمایی محمد رسول الله در یادمان مانده و این هنر برگرفته از حضور مادری بزرگوار و مهربان در زندگی تان بوده است.

اکنون مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته که در ماتم مادری فداکار نشسته و در غم ایشان ماتمزده شوید.

در این غم، ما و خانواده بزرگ فرهنگ و هنر کشور را  شریک بدانید.

درگذشت مادر بزرگوارتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض کرده؛ برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم."

 پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت والده آقای مجید مجیدی

رئیس جمهور در پیامی درگذشت والده آقای مجید مجیدی را به وی و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفت.

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت والده آقای مجید مجیدی

دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت والده آقای مجید مجیدی، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

جناب آقای مجید مجیدی

ضایعه درگذشت والده مکرمه و بزرگوارتان را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و رضوان الهی، برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای شما سلامتی و توفیقات روزافزون مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

بیوگرافی مجید مجیدی

مجید مجیدی در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و از ۹ سالگی با تاکید مادرش، یادگیری قرآن را شروع کرد و حالا می گوید این نقطه عطف و پشتوانه بزرگی برای من در زندگی شد. دوران کودکی اش در محله سر پل امامزاده معصوم سپری شد.

علاقه اش به تلویزیون و دیدن سریال باعث شد پدرش با نسیه یک تلویزیون قسطی بخرد، سال ۵۲ وقتی ۱۴ ساله بود کوتاه در تئاتر حضور داشت تا اینکه سال ۵۷ به دانشکده هنرهای زیبا رفت.

با پیروزی انقلاب و سپس انقلاب فرهنگی از ادامه تحصیل بازماند. اولین تئاتر انقلاب را ما روی صحنه بردیم کاری به کارگردانی شهید حسین قشقایی که در مبارزات خیابانی شهید شد، مجیدی در سال ۵۹ با حمایت حوزه اندیشه و هنر اسلامی اولین بار مستند انفجار را ساخت.

مجیدی در سال ۱۳۸۶ ساخت فیلم فاخر محمد رسول الله را با حمایت بنیاد مستصعفان شروع کرد و ساخت آن سال ۹۴ بعد از ۸ سال به پایان رسید. سرمایه ساخت این فیلم ۶۲ میلیارد تومان بود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟