حقایق جذاب فیلم اپنهایمر
حجم ویدیو: 19.45M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56

به گزارش رکنا، اوپنهایمر ( Oppenheimer) یک فیلم بریتانیایی آمریکایی است که در ژانر حماسی زندگینامه‌ای به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان امسال یعنی در سال 2023 میلادی اکران شد. فیلمنامه این فیلم را نولان براساس کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر به رشته تحریر درآورد.

داستان فیلم اوپنهایمر

داستان فیلم اوپنهایمر به زندگی جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی پرداخته که به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته شده‌ است. نولان در سپتامبر 2021 از نویسندگی و کارگردانی فیلمی زندگی‌نامه‌ای درباره اوپنهایمر خبر داد که داستان آن در طول جنگ جهانی دوم جریان دارد و یونیورسال پیکچرز به‌عنوان توزیع‌کننده انتخاب شد.

بازیگران فیلم اوپنهایمر

کیلین مورفی در فیلم اوپنهایمر نقش جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی را بازی کرده‌ است. این فیلم سینمایی ششمین همکاری مشترک نولان و مورفی است. امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور و مت دیمون هم به‌ترتیب در نقش کاترین اوپنهایمر، لوئیس اشتراوس و لسلی گرووز در فیلم اوپنهایمر حضور دارند. در دسامبر 2021 حضور فلورنس پیو، رامی ملک و بن سفدی در این فیلم تایید شد. بیشتر بازیگران اصلی این فیلم بین سپتامبر 2021 و آوریل 2022 مشخص شدند.

نحوه تصویربرداری فیلم اوپنهایمر

پیش‌تولید فیلم اوپنهایمر تا ژانویه 2022 طول کشید و فیلمبرداری آن در اواخر فوریه شروع شد و در مه همان سال پایان یافت. اوپنهایمر با فرمت 65 میلی‌متری و به شکل آی‌مکس تصویربرداری و قسمت‌هایی از آن برای اولین بار در تصویربرداری آنالوگ سیاه‌وسفید آی‌مکس فیلمبرداری شد. نولان همچون آثار قبلی اش در این فیلم نیز از جلوه‌های طبیعی و حداقل تصویرسازی تولیدشده توسط کامپیوتر استفاده کرد.

علت قطع همکاری نولان با برادران وارنر

نولان پس از 2 دهه همکاری و ساخت 9 فیلم برای برادران وارنر با این شرکت به دلیل اختلاف در زمینه اکران سینمایی قطع همکاری کرد. پس از مذاکرات لازم، یونیورسال پیکچرز حق ساخت و پخش جهانی فیلم اوپنهایمر را خرید. اوپنهایمر در 21 جولای 2023 به روی پرده سینما می رود. پس از بی‌خوابی (محصول سال 2003 ) این اولین فیلم نولان است که با درجه سنی آر ساخته شده‌ است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟