ضرر دوجانبه بابت نپذیرفتن فیلم سینمایی «عروسک»

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عروسک» معتقد است که جشنواره فیلم فجر بابت نپذیرفتن این فیلم سینمایی ضرر کرده است.

به گزارش رکنا، تولید فیلم سینمایی «عروسک» دومین فیلم بلند سینمایی اصغر یوسفی‌نژاد به تازگی به پایان رسیده است. فیلمی که جلیل اکبری صحت آن را تهیه‌کنندگی کرده و پذیرفته نشدن آن در چهلمین جشنواره فیلم فجر سر و صدای زیادی به پا کرد.

با جلیل اکبری صحت تهیه‌کننده این فیلم گفت‌وگوی کوتاهی داشته‌ایم که در ادامه آن را می‌خوانید.

ما و جشنواره فیلم فجر هر دو ضرر کردیم

اکبری صحت درباره ارسال فیلم سینمایی «عروسک» به چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: با آن که فیلم سینمایی «عروسک» در مرحله صداگذاری بود، ما این فیلم سینمایی را در زمان اعلام شده به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر رساندیم. بازخوردهای خیلی خوبی درباره این فیلم دریافت کردیم؛ اما بعد اعلام اسامی فیلم‌های پذیرفته شده در جشنواره، برخی، حرف‌های مختلفی چه مثبت و چه منفی درباره فیلم مطرح کردند. به نظرم جشنواره فیلم فجر بابت نپذیرفتن فیلم عروسک ضرر کرد؛ البته ما هم بخاطر اینکه مخاطب خاص این فیلم را در جشنواره نمی‌بیند، ضرر کردیم.

وی درباره دیده شدن فیلم توسط افراد غیر از هیئت انتخاب، بیان کرد: وقتی فیلمی را به جشنواره ارسال می‌کنید، خواسته یا ناخواسته افراد دیگری علاوه بر هیئت انتخاب فیلم را تماشا می‌کنند، به نظرم این خیلی نگران کننده نیست. تنها نگرانی ما به عنوان صاحبان آثار، لو رفتن فیلم است، چرا که این اتفاق ضربه جبران ناپذیری به تولیدکنندگان فیلم می‌زند.

«عروسک» امنیتی نیست

این تهیه‌کننده سینمای ایران ادامه داد: ما در فیلم سینمایی «عروسک» از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده کرده و خط قرمزها رعایت کردیم. این فیلم برخلاف برخی اظهار نظرها، یک فیلم خانوادگی بوده و هیچ موضوع امنیتی در آن طرح نشده است.

عروسک

وی درباره تولید فیلم سینمایی «عروسک» گفت: فیلم سینمایی «عروسک» یک فیلم در ژانر اجتماعی است که برای تولید آن از افراد متخصص سینما در شهرستان‌های مختلف ایران استفاده شده است. داستان این فیلم ماجرای مردی را روایت می‌کند که با یک مشکل خاص برخورد کرده و سعی دارد این مشکل را برطرف کند.

استفاده از تکنیک پلان-سکانس

اکبری صحت در پاسخ به این سؤال که فیلم «ائو» ساخته قبلی اصغر یوسفی‌نژاد با تکنیک پلان-سکانس، فیلمبرداری شده بود، آیا فیلم سینمایی «عروسک» هم با همین تکنیک تولید شده است، اظهار کرد: فیلم سینمایی «عروسک» نیز با تکنیک پلان-سکانس تولید شده و مراحل ساخت آن از نوشتن فیلمنامه تا تولید حدود سه سال به طول انجامیده است.

او درباره دریافت حمایت مالی برای ساخت این فیلم سینمایی، بیان کرد: ما برای ساخت فیلم سینمایی «عروسک» از هیچ وام یا کمک دولتی بهره نبردیم. علاوه بر این وجود شرایط کرونایی در کشور باعث شد، تولید فیلم سینمایی عروسک بارها  عقب بیفتد.

اکران با زبان اصلی و دوبله

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عروسک» درباره زمان اکران این فیلم، گفت: با توجه به وجود صف طولانی فیلم‌های اکران نشده، در نظر داشتیم فیلم سینمایی «عروسک» را در نیمه دوم سال 1401 اکران کنیم؛ اما در حال حاضر باید مجوز اکران فیلم را دریافت کنیم، سپس آسیبی که اظهار نظرهای مثبت و منفی به فیلم رسانده‌اند را مدیریت کنیم و بعد فیلم را سرحال خدمت مخاطبان سینمای ایران، ارائه کنیم.

اکبری صحت درباره نحوه اکران این فیلم سینمایی، بیان کرد: با توجه به اینکه فیلم سینمایی «عروسک» به زبان آذری تولید شده است، اکران آن به دو شکل زبان اصلی با زیرنویس فارسی و دوبله فارسی انجام خواهد. سانس‌هایی که به زبان آذری نمایش داده می‌شوند، از قبل به مخاطبان اطلاع داده می‌شود که توانایی انتخاب داشته باشند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟