اسکارلت جوهانسون کیست؟

نام اسکارلت جوهانسون برای اهالی سینما آشناست. اسکارلت جوهانسون از بازیگران و مدل های مشهور جهان است. اسکارلت جوهانسون در سال 2013 میلادی با روزنامه‌نگار فرانسوی به نام رومین دوریاک ازدواج کرد. اسکارلت جوهانسون در 19 سالگی نامزد دریافت 2 جایزه‌ گلدن گلوب برای فیلم‌های «Girl with a Pearl Earring» و « Lost in Translation» شده است. در ادامه شما را با بیوگرافی اسکارلت جوهانسون آشنا می کنیم.

به گزارش رکنا، اسکارلت جوهانسون یا اسکارلت یوهانسون (Scarlett Johansson) متولد 22 نوامبر 1984 در نیویورک، بازیگر و مدل آمریکایی- دانمارکی است. مادرش ملانی سولان، بازیگر و تهیه کننده از خانواده ای یهودی اهل محله‌ برانکس نیویورک است و پدرش، کارستن جوهانسون، معمار و اهل کپنگهام دانمارک است. آن‌ها 13 سال پس از به دنیا آمدن اسکارلت از یکدیگر جدا شدند. پدر بزرگ پدری اسکارلت، انجر، فیلم‌نامه نویس بود که در سال 2001 از دنیا رفت. خانواده‌ی مادری او سال‌ها پیش، از بلاروس به آمریکا مهاجرت کرده بودند.

خواهر بزرگترش، ونسا و برادرش آدریان و همچنین هانتر برادر دوقولویش هرسه بازیگر هستند. او یک برادر ناتنی به نام کریستین که حاصل ازدواج اول پدرش بوده و یک خواهر ناتنی به نام فنان که در سال 2010 توسط مادرش به فرزند خواندگی گرفته شد نیز دارد. وی در کودکی بارها در جلسات تست بازیگری شرکت کرده و در نهایت در سن 9 سالگی با بازی در فیلم کمدی «شمال» (North) این حرفه را آغاز کرده است.

اسکارلت در لیست بهترین بازیگران نقش مکمل زن

اسکارلت پس از ایفای نقش در فیلم‌های «Just cause» و «If Lucy Fell»، با بازی درخشان خود در «Manny & Lo» که در سال 1996 ساخته شد، نظر بسیاری از افراد مشهور در این عرصه را به خود جلب کرد تا جایی که توانست برای بازی در نقش آماندا، نامزد دریافت جایزه‌ ایندیپندنت اسپیریت برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود.

او در سال 1998 در فیلم « نجواگر اسبان » (The Horse Whisperer) به کارگردانی رابرت ردفورد، نقش نوجوانی را که در یک حادثه آسیب دیده بود، بازی کرد و توانست برای امید دهنده ترین بازیگر نقش زن، نامزد دریافت جایزه‌ی انجمن منتقدین فیلم شیکاگو شود. وی در سال 1999 در موزیک ویدئوی تک آهنگ مندی مور به نام «کندی» (Candy) بازی کرده است. او در دوره‌ای تصمیم گرفت درس بازیگری را به صورت تخصصی در دانشگاه بیاموزد بنابراین در سال 2003 برای ورود به مدرسه هنر تیش در دانشگاه نیویورک اقدام کرد ولی قبول نشد. این اتفاق باعث شد که پس از آن بتواند بیشتر بر روی حرفه‌ی خود تمرکز کند و همین باعث پیشرفت و شکوفایی‌اش شد. اسکارلت جوهانسون در سن 19 سالگی نامزد دریافت دو جایزه‌ی گلدن گلوب برای فیلم‌های «Girl with a Pearl Earring» و « Lost in Translation» شده است.

درخشش اسکارلت جوهانسون در سال 2005

او در فیلم «Lost in Translation» که نقش مقابل بیل موری را بر عهده داشت، بسیار درخشید و علاوه بر گلدن گلوب، موفق به دریافت جایزه‌ بهترین بازیگر زن در فستیوال فیلم ونیز شده است. همچنین او در سال 2005، سومین نامزدی جایزه گلدن گلوب را با بازی در فیلم «Match Point» به کارگردانی وودی الن، دریافت کرد. در حدود همین سال او برای بازی در نقش سوزان استورم یا دختر نامرئی در فیلم «4 شگفت انگیز» در نظر گرفته شده بود اما در نهایت بازیگر دیگری برای این نقش انتخاب شد. او مدت کوتاهی سر صحنه‌ی فیلم‌برداری «مأموریت غیر ممکن 3» حاضر شد اما به دلیل تداخل برنامه‌هایش و همچنین اختلافی که با ستاره‌ی اصلی این فیلم، تام کروز داشت از ادامه‌ی بازی در این فیلم انصراف داد.

پس از آن در سال 2005 در فیلم «The Island» مقابل ایوان مک‌ گرگور، سال 2008 در «Vicky Cristina Barcelona» وودی الن و همان سال در «The Other Boleyn Girl» در کنار ناتالی پورتمن ایفای نقش کرد. او تاکنون در 9 فیلم از سری فیلم‌های ابرقهرمانی مارول مانند «Iron Man 2» در سال 2010، «Captain America: Civil War» در سال 2016 و «Avengers: Endgame» در سال 2019 نقش ناتاشا رومانوف یا همان بلک ویدو را در کنار دیگر بازیگران مطرح بازی کرده است.

ازدواج اسکارلت جوهانسون

جوهانسون مدتی با بنیسیو دل تورو بازیگر، کارگردان و تهیه کننده‌ مشهور که 17 سال از او بزرگتر است، در ارتباط بود. وی در سال 2008 با رایان رینولز بازیگر مطرح کانادایی ازدواج کرد. آن‌ها در سال 2010 از یکدیگر جدا شدند. اسکارلت همچنین در سال 2013 با روزنامه‌نگار فرانسوی به نام رومین دوریاک ازدواج کرد و در سال 2017 از او جدا شد که از این ازدواج دختری به نام رز دوروتی دارد. اسکارلت جوهانسون جزو 12 نفری است که در یک سال دوبار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار در بخش بازیگری شده اما موفق به دریافت هیچ کدام نبوده است. او برای اولین بار در سال 2006 و برای دومین بار در سال 2013 توسط مجله اسکوایر به عنوان جذاب ترین زن زنده دنیا انتخاب شد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟