روایت دیدار خصوصی حاتمی کیا با رهبری برای ساختن فیلم «حاج قاسم»

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری دانشجو، تولید فیلم با موضوع شخصیت سپهبد سلیمانی سوژه فضای مجازی شده و بسیاری گمانه‌زنی می‌کنند اولین کار داستانی و نمایشی در سینما یا تلویزیون را چه کسی می‌سازد؟ نکته‌ای که در برخی از شبکه‌های مجازی به نام ابراهیم حاتمی‌کیا رسیده‌اند و نوشته‌اند قرار است ابراهیم حاتمی‌کیا فیلم سینمایی درباره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بسازد. حتی بعد از مبارزه با داعش، پیشنهاد ساخت فیلم سینمایی ایشان مطرح شده بود اما با مخالفت خود "حاج قاسم" مواجه شد. حالا این گمانه‌زنی‌ها چقدر صحت دارد باید آن را سپرد به زمانی که این کارگردان سینما و یا دیگر هنرمندان وارد فرآیند جدی‌تر این اتفاق قرار بگیرند و صحبت کنند.

به تعبیر محمد خزاعی تهیه‌کننده "به وقت شام" و دبیر جشنواره مقاومت، حتماً موضوع زندگی حاج‌ قاسم سلیمانی دستخوش نگاه‌ها و مستندهای متعددی خواهد شد. مجموعه‌های نمایشی و سینمایی ساخته می‌شوند، چون همه هنرمندان نسبت به این موضوع دغدغه دارند.

او به خاطره دیدار با رهبر انقلاب اشاره کرد که ماجرای ساخته نشدن فیلم درباره حاج قاسم سلیمانی در سینمای ایران را مشخص می‌کند؛ خزاعی گفت: در دیدار خصوصی با ابراهیم حاتمی‌کیا خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم. آقا ابراهیم به حضرت آقا گفتند من خیلی دوست دارم فیلم زندگی حاج قاسم را بسازم اما ایشان به هیچ عنوان راضی نمی‌شود. حضرت آقا هم گفتند ایشان خیلی مشغله دارند و شاید دلیلش همین است؛ شما قدری صبر کن! بعد از آن سردار وحید هم گفتند می‌خواهید برویم خانه حاج قاسم و جلسه بگذاریم تا راضی‌شان کنیم اما ایشان هیچ رغبتی ندارند.

دبیر جشنواره مقاومت تأکید کرد: تصاویر زیادی از حاج قاسم ضبط شده اما هیچ کدام هنوز بیرون نیامده است. امثال حاج قاسم‌ها نمی‌خواستند درباره خودشان صحبت شود و منیتی هم نداشتند. برخی آدم‌ها از این مرحله عبور می‌کنند و اهداف والاتری دارند تا اینکه خودشان را پرزنت کنند.

خزاعی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم یک تولد بود، ادامه داد: از این پس مردم دنیا حاج قاسم را خواهند شناخت و حاج قاسم‌ها خواهند آمد و الگوی نوجوانان خواهند شد. برخی دوستان می‌گفتند حالا تکلیف چه می‌شود؟ به آنها گفتم مسیر انقلاب را نگاه کنید از دهه 60 اینقدر فراز و نشیب داشته‌ایم؛ بهشتی، مطهری، چمران را از ما گرفته‌اند اما این مسیر ادامه پیدا کرد. خط و مسیر ما مشخص است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟