روزی ‌روزگاری هالیوود

امسال هم این قاعده استثنا ندارد و با وجود رسوایی‌های اخیر هالیوود، سینماگرانی که از این رسوایی در امان مانده‌اند، سراغ فصل جدیدی از کارهای خود رفته‌اند. این گزارش مروری است بر تازه‌ترین اخبار و اطلاعاتی که در ارتباط با فعالیت‌های اخیر و پروژه‌های سینمایی برخی چهره‌های سرشناس هالیوود منتشر شده است؛ آثاری که بناست عصاره هالیوود در سال آینده باشند.

پروژه‌های تازه مرد همیشه پرکار هالیوود

«مرد همیشه پرکار» بهترین تعبیری است که می‌توان درباره «استیون اسپیلبرگ» کارگردان سرشناس سینمای هالیوود به کار برد. اسپیلبرگ که چند ماه پیش با اکران فیلم علمی-تخیلی «شماره یک آماده» توانسته بود به فروش خوبی در گیشه سینماهای آمریکا برسد، سال گذشته را در حالی پشت سرگذاشت که حضور ناموفق فیلم سینمایی Movie «پست» تازه‌ترین ساخته او با بازی بازیگران سرشناسی چون «مریل استریپ» و «تام هنکس» در فصل جوایز سینمایی بسیاری از طرفداران این کارگردان 71 ساله را ناامید کرد. البته اسپیلبرگ که طی چند دهه فعالیت‌های هنری خود همواره از جمله کارگردان‌های مورد توجه مخاطبان عام و منتقدان بوده و به پشتوانه همین توجه توانسته 3 بار برنده جایزه اسکار شود، پس از تجربه ناموفق سال گذشته و حضور نسبتا موفق فیلم جدید خود در گیشه بهار امسال، یک بار دیگر سراغ ساخت سری پنجم فیلم‌های محبوب «ایندیانا جونز» رفته است. اثری که نخستین‌بار خود اسپیلبرگ در سال 1981 نسخه اول آن را روانه پرده نقره‌ای سینماها کرد و حالا به احتمال زیاد نسخه پنجم آن برای اکران در سال 2020 آماده خواهد شد. اسپیلبرگ البته در کنار حوزه کارگردانی در عرصه تهیه‌کنندگی نیز حضور فعالی دارد و قرار است امسال در کنار «سم مندس» کارگردان برنده اسکار انگلیسی که سابقه ساخت 2 فیلم «سقوط آسمانی» و «شبح» از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» را در کارنامه دارد، درامی در ارتباط با جنگ اول جهانی بسازند.

خالق «گلادیاتور» در مسیر ساخت «نه تأیید، نه تکذیب»

«همه پول‌های جهان» عنوان پروژه‌ای بود که «ریدلی اسکات» سال گذشته و پس از کشمکش‌های فراوان بر سر ماجرای رسوایی اخلاقی «کوین اسپیسی» یکی از بازیگران اصلی این فیلم، بالاخره آن را روانه پرده کرد؛ حواشی بالای ایجاد شده برای اسپیسی به قدری برای همه آثاری که او در آن نقش‌‌آفرینی کرده بود دردسرساز شد که نه‌تنها تازه‌ترین ساخته اسکات را در زمان حضور در فصل جوایز سینمایی به حاشیه راند، بلکه در نهایت این کارگردان 80 ساله را وادار به فیلمبرداری مجدد صحنه‌های حضور اسپیسی با بازیگری دیگر کرد. هر چند که در کشاکش حوادث Accidents پیش آمده برای آخرین ساخته اسکات خبرهایی در ارتباط با تصمیم او برای ساخت فیلم «حماسه مرلین» با محوریت قصه جادوگری در داستان «شاه آرتور» و با حمایت کمپانی دیزنی منتشر شد ولی با توجه به اخبار منتشر شده درباره تازه‌‎ترین فعالیت‌های او به نظر می‌رسد خالق «گلادیاتور» و «سقوط شاهین سیاه» این روزها بیشتر تمرکز خود را بر ساخت فیلمی با موضوع زیردریایی هسته‌ای شوروی و عملیات مخفیانه سیا بر پیدا کردن این زیردریایی که از آن به عنوان «بزرگ‌ترین عملیات مخفی سیا» یاد می‌شود، گذاشته است. این فیلم قرار است در کمپانی تولید فیلم ریدلی اسکات به نام کمپانی «اسکات فری فیلمز» ساخته شود و «دیو کُلارد» برای نوشتن فیلمنامه این فیلم که احتمالا «نه تایید، نه تکذیب» نامیده می‌شود، انتخاب شده است.

یک «داستان عامه‌پسند» دیگر در راه است

«کوئنتین تارانتینو» کارگردان صاحب‌سبک سینمای هالیوود که سال گذشته را در کابوس رسوایی بزرگ اخلاقی «هاروی واینستین» دوست قدیمی خود و تهیه‌کننده سرشناس هالیوود گذرانده بود، امسال برای ساخت جدیدترین اثر خود سراغ قطاری از ستاره‌های هالیوود رفته است. «برد پیت» و «لئوناردو دی‌کاپریو» نخستین ‌چهره‌هایی بودند که به تازه‌ترین پروژه سینمایی تارانتینو به نام «روزی روزگاری در هالیوود» پیوستند. اثری که بنا به گفته این کارگردان 55 ساله سینمای آمریکا فضایی شبیه مهم‌ترین فیلم کارنامه کاری او یعنی «داستان عامه‌پسند» دارد. داستان «روزی روزگاری در هالیوود» درباره گروهی به نام «خانواده منسون» به سرکردگی «چارلز منسون» است که تابستان ۱۹۶۹ در یک شب چندین نفر را در یک سکونتگاه هالیوودی متعلق به «رومن پولانسکی» کارگردان مطرح لهستانی-فرانسوی کشتند که یکی از این افراد «شارون تیت» همسر باردار «پولانسکی» بود.

کمپانی سونی در رقابتی سخت با 2 کمپانی برادران وارنر و پارامونت، حق توزیع جهانی این فیلم جدید را در اختیار گرفت و قرار است سال 2019 همزمان با پنجاهمین سالگرد قتل‌های فجیع دارودسته منسون اکران شود. علاوه بر برد پیت و دی‌کاپریو، آل‌پاچینو و مارگو رابی (بازیگر فیلم‌های «گرگ وال‌استریت» و «جوخه انتحار») نیز از دیگر بازیگران شناخته‌شده‌ای هستند که قرار است در تازه‌ترین ساخته خالق آثاری چون «بیل را بکش»، «جانگوی رهاشده» و «هشت نفرت‌انگیز» ایفای نقش کنند.

بازگشت «شجاع دل» با «ویرانگر» به سینما

«مل گیبسون» بازیگر Actor و کارگردان سینما Cinema که بسیاری از علاقه‌مندان سینما در ایران او را با فیلم خاطره‌انگیز «شجاع دل» به یاد می‌آورند، پس از چند سال دوری از سینما و در شرایطی که به دلیل بروز برخی حواشی تقریبا یک دهه از عمرش را از عرصه حرفه‌ای سینما دور مانده بود، 2 سال پیش و با کارگردانی فیلم سینمایی «ستیغ اره‌ای» و قرار گرفتن میان نامزدهای اسکار آن سال، یک بار دیگر به روزهای اوج خود بازگشت. گیبسون که پس از این تجربه موفق بیشتر تمرکز خود را بر بازیگری قرار داده بود، امسال در جدیدترین پروژه سینمایی خود درام جنگ جهانی دوم «ویرانگر» را کارگردانی می‌کند. این فیلم بر اساس رمانی به نام «جهنم از بهشت» نوشته «جان ووکویتس» ساخته می‌شود و داستان آن درباره جنگ اوکیناوا در آوریل ۱۹۴۵ و یک کشتی جنگی است که مقابل حملات هوایی و انتحاری نیروی هوایی ژاپن معروف به «کامی‌کازه» مقاومت می‌کند. جالب اینکه فیلم «ستیغ اره‌ای» ساخته قبلی گیبسون نیز به حوادثی درباره جنگ اوکیناوا مرتبط و درباره نقش یک پزشک Doctor به نام «دزموند داس» در نجات جمع زیادی از نیروهای متفقین بود. گیبسون برای ساخت این فیلم برای سومین بار نامزد جایزه اسکار شد. گیبسون همچنین از سوی کمپانی برادران وارنر برای بازی در فیلم «مرد 6 میلیارد دلاری» در نقش مقابل «مارک البرگ» نیز در نظر گرفته شده است تا امسال در کنار کارگردانی در عرصه بازیگری نیز حضور داشته باشد.

از «شکل آب» تا فیلم ترسناک!

«گی‌یرمو دل‌تورو» که امسال با ساخت فیلم سینمایی «شکل آب» موفق شد 2 جایزه اصلی اسکار یعنی «جایزه بهترین فیلم» و «بهترین کارگردانی» را از آن خود کند، قرار است با روایت یک داستان ترسناک که خودش هم نویسندگی و هم تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد، فیلم بعدی‌اش را بسازد. فیلم بعدی دل‌تورو به کارگردانی «اندری اووردال» ساخته می‌شود و «CBS فیلمز» و «اینترتینمنت وان» از تهیه‌کنندگان دیگر آن در کنار خود دل‌تورو خواهند بود. دل‌تورو داستان این فیلم را که عنوانش «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» است با همکاری دانیل هگمان و کوین هگمان که نویسنده فیلم‌هایی چون «فیلم لگو» و «هتل ترانسیلوانیا» بودند،‌ می‌نویسد. این کارگردان که برای ساختن «شکل آب» جایزه اسکار را برد این فیلم را خودش کارگردانی نمی‌کند و اووردال این کار را برعهده دارد. در واقع این اتفاق بر مبنای قراردادی است که دل‌تورو چند ماه پیش با کمپانی «فاکس سرچلایت» امضا کرد که بر اساس آن باید نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی چندین فیلم بلند را انجام دهد. داستان این فیلم که با اقتباس از مجموعه کتاب‌های پرفروشی به همین نام ساخته می‌شود، درباره یک گروه از نوجوان‌هاست که باید ماجرای اسرارآمیزی را که منجر به بروز ناگهانی مرگ‌هایی در شهر کوچک‌شان شده حل کنند.

باز هم ترمیناتور، باز هم آرنولد

در شرایطی که پس از شکست نسخه پنجم مجموعه فیلم‌های «ترمیناتور» در سال 2015 کمپانی سازنده این فیلم اعلام کرده بود دیگر ادامه‌ای بر این مجموعه نخواهد ساخت و مهر پایان بر دوره «ترمیناتور» زده بود، انتشار خبر حضور «آرنولد شوارتزنگر» ستاره این فیلم در سری ششم آن از سوی خود او باعث شد بحث ساخت قسمت ششم این اثر یک بار دیگر به شکل جدی در رسانه‌ها مطرح شود. فیلمی که «جیمز کامرون» کارگردان مطرح سینمای هالیوود و خالق آثاری چون «آواتار» و «تایتانیک» برای نخستین‌بار آن را جلوی دوربین برد و پس از ساخت سری دوم آن، به مدت چند سال خود را از ساخت ادامه این اثر کنار کشیده بود ولی حالا خبر رسیده قرار است در ساخت سری جدید این اثر «تیم میلر» کارگردان جدید او را یاری کند. کامرون در سال ۱۹۸۴ با ساخت فیلم «ترمیناتور» توانست آرنولد شوارتزنگر، قهرمان پرورش اندام اتریشی را به یک سوپراستار هالیوودی تبدیل کند و در سال ۱۹۹۱ نیز با ساخت قسمت دوم با عنوان «ترمیناتور ۲: روز داوری» این فیلم را به یک مجموعه موفق هالیوودی تبدیل و عنوان کرد داستان خود را در قالب این دو قسمت تمام کرده است. فیلم جدید «ترمیناتور» پیش از این قرار بود ۲۶ جولای ۲۰۱۹ اکران شود اما زمان اکران جدید این فیلم ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ اعلام شده است.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟