به‌نظر می‌رسد که ظاهر بندیکت کامبربچ در فیلم "برکزیت" به یکی از متفاوت‌ترین گریم‌های او در طول چندین سال فعالیت هنری‌اش تبدیل شده است. این فیلم‌ تلویزیونی که کارگردانی آن را توبی هاین بر عهده داشته است از شبکه‌ی Channel 4 پخش خواهد شد و داستان زندگی افراد و استراتژیست‌هایی را به تصویر خواهد کشید که در متقاعد و هماهنگ کردن آرای عمومی در راستای خروج انگلستان از اتحادیه‌ی اروپا نقش کلیدی داشته‌اند؛ حرکتی که از نظر بسیاری از کارشناسان به یک بحران اقتصادی تمام‌عیار در آینده دامن خواهد زد. لازم به ذکر است که توبی هاینس آثار بزرگ و شناخته‌شده‌ای همچون Black Mirror و Sherlock را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

"برکزیت" بندیکت کامبربچ را در نقش دومینیک کامینگز، استراتژیست ارشد و گرداننده‌ی اصلی تشکیلات Vote Leave که در راستای متقاعد کردن رای‌دهندگان انگلیسی به خروج از اتحادیه‌ی اروپا فعالیت می‌کرد، به تصویر می‌کشد. صد‌البته، این اولین باری نیست که کامبربچ نقش یک شخصیت حقیقی را در یک سریال تلویزیونی یا یک فیلم بازی کرده است. پیش از این او در سال ۲۰۱۵ برای بازی در نقش آلن تورینگ، دانشمند افسانه‌ای در حیطه‌ی کامپیوتر، نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده بود. قبل‌تر و در سال ۲۰۱۳ نیز کامبربچ در قالب جولیان آسانژ، بنیان‌گذار وب‌سایت ویکی‌لیکس در فیلم The Fifth Estate به ایفای نقش پرداخته بود.

 

daccaf7e-2715-4b49-a11b-3019fc58850b

با وجود اینکه در سال‌های اخیر، این بازیگر Actor بااستعداد جایگاه خود را با یک نامزدی اسکار و صد البته نقش‌هایی همچونDr. Strange در میان ستاره‌های حائز اهمیت سینما Cinema تثبیت کرده است اما به‌نظر می‌رسد که کامبربج همچنان علاقه‌ی زیادی به بازی در نقش‌های کوچک‌تر (در مقایسه با آثار بسیار پرطرفدار) دارد. صد‌البته، پیش از پیوستن به MCU (دنیای سینمایی مارول) نیز این بازیگر توانا با بازی در سریال Sherlok موفق به جذب تعداد زیادی از هواداران شده بود. علاوه بر این، او برای بازی در سریال Patrick Melrose و ایفای نقش در قالب یک وکیل معتاد Addicted به هروئین نیز توسط بسیاری از منتقدان مورد تمجید و ستایش قرار گرفت.

حال با فیلم تلویزیونی "برکزیت" نوبت آن رسیده است تا جهان، یک‌بار دیگر شاهد هنرنمایی این بازیگر بسیار با‌استعداد و تحسین‌شده، این‌بار در نقشی متفاوت و به‌ظاهر معمولی‌تر باشد. البته تمام تمرکز این اثر تلویزیونی روی شخصیت کامینگز نخواهد بود و بینندگان در قالب این فیلم، تمامی زوایای این اتفاق تاریخی را از دید دیگر استراتژیست‌های موافق و مخالف این حرکت دنبال خواهند کرد. از دیگر بازیگران شناخته‌شده‌ی این فیلم تلویزیونی می‌توان به روری کینر، جان هفرنان ، ریچارد گولدینگ و لیز وایت اشاره کرد.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟