جان دوباره به سینما افتاد

بعد از فروش نسبتاً قابل‌توجه اکران‌های نوروزی در سری نخست، پیش‌بینی‌های مختلفی برای میزان استقبال از سری دوم این اکران‌ها وجود داشت؛ فروش خوب ادامه‌دار یا پایان سیر صعودی گیشه، نظراتی که طبق آمار، در مورد دوم تحقق پیدا کرده‌اند.

با وجود گذشت سه هفته از اکران سری دوم نوروزی‌ها، میزان فروش فیلم‌ها به جز دو فیلم «تگزاس» و «عصبانی نیستم» نشان از عدم موفقیت این سری از فیلم‌های روی پرده دارد. البته رسیدن ماه رمضان و فصل امتحانات هم در این اتفاق بی‌تأثیر نیست و به این موضوع دامن می‌زند، با این حال در گیر و دار تمام این موارد، حتی طرح افطار تا سحر که چندان مورد استقبال سینماداران قرار نگرفت نیز نتوانست کمک چندانی به ماجرای فروش کند.

شرایط سخت برای سری دوم نوروزی‌ها

در همین راستا آقای علی سرتیپی، رییس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران، درباره عامل ناکامی سری دوم اکران‌های نوروزی به «صبح‌نو» گفت: در وهله نخست این خود فیلم‌ها هستند که به‌عنوان عامل اصلی، میزان فروش و استقبال را تعیین می‌کنند، در واقع فضا و کیفیت هر کار روی رضایتمندی و جلب نظر مخاطب اثر می‌گذارد. در کنار این موضوع واقعیت این است که امسال وضعیت ما برای اکران در نوروز مقداری استثنایی شد، چرا که در فروردین‌ماه و زمان اکران فیلم‌ها در آن مقطع، تعداد سرگروه‌ها کم شدند و با فیلم‌های نوبت دوم برخورد پیداکردند. در این جریان شرایط طوری رقم خورد که فضا برای فیلم‌های نوبت دوم، متأسفانه خیلی کم شد.

فروش باید بیشتر می‌شد اما...

او ادامه داد: با وجود این شرایط بازهم باید گفت که تفاوت فیلم‌های این دو سری از اکران‌ها، جزو موارد تأثیرگذاری است که باعث شده تا شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. باید توجه داشته باشیم که ساخت و اکران هر فیلمی، همیشه نمی‌تواند موجب فروش و جلب مخاطب شود، به همین دلیل این موضوع هم از عواملی است که در شرایط سخت ایجاد شده برای سری دوم، بی‌تأثیر نبود.

سرتیپی با تأکید روی دشواری فضای ایجاد‌شده، اضافه کرد: کم شدن سرگروه‌ها در آن مقطع و بعد هم شیوه اکران سری دوم نوروزی‌ها در کنار فضای فیلم‌ها موجب شدند تا این سری آن‌طور که شایسته است، فروش نداشته باشند، چرا که آنچه آمار این روزها نشان می‌دهند، نتیجه‌ای است که به‌دلیل تنگناهای موجود شکل گرفته و این فروش باید خیلی بیشتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد.

گیشه بازهم جان می‌گیرد

بازگشت گیشه به روزهای اوج خود، در ایامی به‌جز نوروز و نوروزی‌ها موضوع دیگری بود که سرتیپی درباره آن گفت: ما امسال فیلم‌های خوب زیادی داریم که هنوز اکران نشده‌اند، آثاری که به‌طور قطع اکران آن‌ها در سری‌های بعد، اتفاق خوب و قابل توجهی را رقم می‌زند. در بین این سری، فیلم‌هایی مثل «دلم می‌خواد» آقای فرمان‌آرا، «خاله قورباغه»، «هزارپا» و... به چشم می‌خورند، کارهایی که پیش‌بینی می‌شود مورد استقبال قرار می‌گیرند و فصل جدیدی را در گیشه رقم می‌زنند. طبق این صحبت‌ها باید منتظر سری بعدی اکران‌ها بمانیم تا با توجه به فیلم‌های پرمخاطبی که در صف هستند، شاهد تغییرات محسوسی در گیشه و جدول فروش پر افت‌وخیز باشیم.

کمدی پرفروش

اما در ادامه نگاهی به فروش فیلم‌ها در هفته‌ای که گذشت داریم: دو فیلم «تگزاس» و تا حدودی «عصبانی نیستم» در این سری توانستند سهم خوبی از فروش را داشته باشند.

«تگزاس» بیش از یک میلیارد تومان همچنان در صدر پرفروش‌های هفته قرار دارد.

این فیلم بعد از پنج هفته نمایش در 128‌سالن سینما Cinema در مجموع بیش از 6میلیارد تومان فروش کرده است.

در فیلم سینمایی Movie «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی علاوه‌بر آقایان حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی و پژمان جمشیدی بازیگران خارجی چون گابریلا پتری، توگان تی‌شی‌را و آدریانو تولوزا ایفای نقش می‌کنند.

«عصبانی نیستم»

«عصبانی نیستم» به کارگردانی آقای رضا درمیشیان نیز هفته پیش، 487‌میلیون تومان فروش داشت و در مکان دوم پرفروش‌های هفته قرار گرفته است.این فیلم سینمایی پس از سه هفته نمایش در 73‌سالن سینما در مجموع بیش از یک میلیارد تومان فروش کرده است.این فیلم درباره نوید، دانشجوییا‌ست که در جریانات سال‌88 ستاره‌دار و برای رسیدن به نامزدش با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود...

خانم‌ها و آقایان باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضا میرآقا، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحید قاضی Judge زاهدی و عباس جمالی بازیگران «عصبانی نیستم» هستند.

خجالت نکش

فیلم سینمایی «خجالت نکش» که در ژانر کمدی ساخته شده و به نظر می‌رسید بیش از این‌ها مورد توجه قرار گیرد در ابتدا فروش چندان خوبی نداشت اما رفته‌رفته به میزان مخاطبان آن افزوده شد.

این فیلم هفته‌ای که گذشت، 473‌میلیون تومان فروش داشت و در مجموع پس از سه هفته نمایش در 91 سالن سینما یک‌میلیارد‌و‌نیم فروش کرده است.

این فیلم نخستین ساخته بلند آقای رضا مقصودی است و در خلاصه داستان آن آمده است: صنم حق داره خجالت بکشه چندتا بچه بزرگ و عروس داره. سنی ازش گذشته اما قنبر که به فکر پیشرفت مملکته اصلاً خجالت سرش نمیشه معتقده «حلال کن هزار کن» خجالت نکش.

خانم‌ها و آقایان احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، لیندا کیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی، علی صالحی و سام درخشانی بازیگران فیلم سینمایی «خجالت نکش» هستند.

چهارراه استانبول

«چهار‌راه استانبول» ساخته آقای مصطفی کیایی دیگر فیلم اکران این روزهای سینمای ایران نیز این هفته 464‌میلیون تومان فروش کرده است.

این فیلم در مجموع سه هفته نمایش در 67‌سالن سینما فروش یک میلیارد‌ونیم را تجربه کرده است.

«چهار‌راه استانبول» با نگاهی متفاوت به حادثه Incident آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو داستان خود را روایت می‌کند.

خانم‌ها و آقایان بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی‌ور، ماهور الوند، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی، رضا شریف نژاد، علی گیل وری، شقایق جعفری جوزانی، مسعود کرامتی و مهدی پاکدل در «چهارراه استانبول» ایفای نقش می‌کنند.

خوک

فیلم سینمایی «خوک» به کارگردانی آقای‌ مانی‌حقیقی نیز هفته‌ای که گذشت، فروشی بهتر از 216میلیون تومان نداشت و در مجموع نیز پس از سه هفته نمایش در 35‌سالن سینما در مجموع 571‌میلیون تومان فروخته است.

فیلم سینمایی «خوک» با بازی خانم‌ لیلا‌حاتمی و آقای علی‌مصفا نخستین نمایش خود را در جشنواره برلین تجربه کرد و مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت.

در خوک علاوه‌بر حاتمی و مصفا که برای نخستین‌بار حضور در یک اثر کمدی را تجربه کرده‌اند، هنرمندانی چون خانم‌ها و آقایان حسن معجونی، لیلی رشیدی، پریناز ایزدیار و سیامک انصاری ایفای نقش کرده‌اند.

جشن دلتنگی

دیگر ناکام اکران دوم نوروز، فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» به کارگردانی آقای پوریا آذربایجانی است که هفته گذشته 37‌میلیون تومان فروش داشت.

این فیلم پس از سه هفته نمایش در 29‌سالن سینما در مجموع نیز 113‌میلیون تومان فروش کرده است.

«جشن دلتنگی» درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی و همچنین چهار طبقه اجتماعی است.

خانم‌ها و آقایان محسن کیایی، بهنام تشکر، پانته‌آ پناهی‌ها، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، ساغر قناعت، عرفان ناصری، علی دهبان، ندا عقیقی، اشکان منصوری، پریوش نظریه و امید روحانی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

آن سوی ابرها

فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» آخرین ساخته آقای مجید مجیدی نیز درهفته‌ای که گذشت، فروشی بهتر از 34‌میلیون تومان نداشت و بعد از سه هفته نمایش در 12‌سالن سینما در مجموع 116میلیون تومان فروخته است.

در «آن سوی ابرها» که محصول کشور هند است، یشان خاطار و مالاویکا موهانان ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان تازه‌ترین ساخته مجیدی آمده است: این فیلم در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟