به گزارش گروه حوادث رکنا، سردار احمد طاهری در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: ساعت 18 عصر هجدهم مرداد ماه یک فقره نزاع خیابانی در خیابان «پیربخش» شهر زاهدان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور عوامل انتظامی مشخص شد چند مرد جوان در محدوده خیابان پیربخش با هم درگیر که در این درگیری جوان ۱۸ ساله بر اثر اصابت ۵ گلوله تپانچه از ناحیه کمر و پا در محل حادثه جان باخته است.

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بررسی های میدانی مشخص شد طرفین نزاع از قبل با هم مشاجره لفظی و درگیری داشته اند و در زمان حادثه افراد ضارب بوسیله ۲ دستگاه موتورسیکلت با در دست داشتن سلاح تپانچه و وینچستر به سمت طرفین دیگر نزاع که ۵ نفر و دارای سلاح گرم بودند شلیک و قبل از رسیدن نیروهای پلیس از محل متواری شدند.

وی عنوان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با بررسی اظهارات شاهدان عینی در محل و یک سری تحقیقات میدانی این ۲ جوان موتور سوار را شناسایی و پس از چند روز تحقیقات میدانی سرانجام آنها روز گذشته را در حال تردد در یکی از مناطق شهر زهدان در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار طاهری گفت: در چندین مرحله بازجوئی های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی از متهمان دستگیر شده ضارب اصلی که جوانی ۲۱ ساله است شناسایی و در بازجوئی های به عمل آمده به قتل اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به همراه همدستش روانه دادسرا شد.

وی در پایان تاکید کرد: در بررسی نزاع های خیابانی در کنار تلاش برای حل معضلات اجتماعی و حذف یا کاهش عوامل بوجود آوردنده این نزاع ها، آموزش مهارت کنترل خشم جایگاه بسیار مهم و ویژه ای دارد لذا متولیان فرهنگ سازی و خانواده ها می بایست در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند تا شاهد این حوادث نباشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟