حجم ویدیو: 69.80M | مدت زمان ویدیو: 00:09:32

به گزارش رکنا، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معاون اول رئیس‌جمهور در سایه سکوت نهادهای نظارتی و در زمان تعطیلی جلسات مجلس با صدور بخشنامه‌ای برخلاف قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اجازه افزایش بدون سقف حقوق مدیران با دریافتی‌های بالا را صادر کرد.

وی افزود: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آمده که حقوق کارکنان دولت ۲۵ درصد افزایش پیدا کند، اما این نکته قید شده که این افزایش حقوق نهایتاً تا سقف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید باشد که این مسئله از افزایش حقوق دریافتی مدیران که دریافتی‌های بالایی دارند جلوگیری می‌کند و از طرف دیگر به افزایش حقوق کار آن دسته از کارکنان که دریافتی پایین‌تری دارد کمک می‌کند.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد اظهار داشت: آقای جهانگیری در بخشنامه خود آورده که این سقف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تنها شامل پایه حقوق مدیران می‌شود و سایر دریافتی‌های‌ها مشمول این سقف در نظر گرفته شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نمی‌شوند و مابقی دریافتی‌ها بدون هیچ سقف و محدودیتی می‌تواند افزایش یابد.

کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: این اقدام معاون اول رئیس جمهور برای افزایش حقوق مدیران در سایه سکوت نهادهای نظارتی و در زمان تعطیلی جلسات مجلس انجام شده و احکام حقوقی مدیران با دریافت حقوق بالا به سرعت در حال تغییر است.

وی افزود: دولت درصدد است تا در روزهای پایانی کار خود حقوق مدیرانش را افزایش دهد تا در زمان بازنشستگی با دریافتی بالا بازنشسته شوند.

کدخبر: 704248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟