مهدی جهانگیری قاچاقچی ارز یقه سفید نیست / قاچاق واکسن فایزر نداشتیم

به گزارش رکنا، علی مویدی خرم‌آبادی درباره برخورد و مبارزه با قاچاقچیان دانه درشت اظهار داشت: دانه درشت‌ها و یقه سفید‌ها در بخش قاچاق شناسایی و به  مراجع قضایی معرفی شدند و اعداد و ارقام و پروند‌ه‌ها مشخص هستند.

وی با تاکید بر اینکه در مبارزه با دانه‌درشت‌ها هیچ مشکلی نداریم، ادامه داد: در این زمینه از دستگاه‌های مختلف هم مطالبه‌گری می‌کنیم. برخی از پرونده‌ها در قوه قضاییه قطعیت پیدا کرده بود اما در اجرا مانده بود که پیگیر تمام این پرونده‌ها بوده‌ایم و توانستیم آنها را به اجرا برسانیم.     

مویدی خرم‌آبادی درباره تصاویری که از ورود واکسن فایزر به صورت قاچاق به کشور منتشر شد و انتشار اخباری مبنی بر تزریق واکسن فایزر در تهران اظهار داشت:  ما تا کنون با موردی از قاچاق واکسن فایزر مواجه نبودیم. شاید ممکن است فردی در سفر از کشورهای خارجی واکسن را در داخل کلمن آورده باشد که قاچاق محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای برای واردات واکسن کرونا افزود: در بحث واکسن کرونا با سامانه‌ای که راه‌اندازی کرده‌ایم مسیر این واکسن از نقطه ورود، توزیع و تزریق  رصد می‌شود و حتی می‌دانیم که کدام واکسن به بدن چه کسی تزریق شده‌است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: تا کنون چیزی تحت عنوان قاچاق واکسن کرونا نداشتیم. ادعاهای فیلم‌های منتشر شده از واکسن فایزر در داخل کشور قابل تشخیص و تایید نیست. صرف تهیه یک فیلم و چند عکس نمی توان این ادعا را تایید کرد.

ایلنا

کدخبر: 703645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟