نشست وکلا و کارشناسان دادگستری با دادستان عمومی و انقلاب استان البرز

به گزارش رکنا، در این دیدار که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد روسا و تعدادی از اعضای هیئت مدیره به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند که موضوع‌ ارجاعات، نوبت دهی اجرای احکام، صلاحیت وکلای کارآموز، حضور ویزیتورهای وکلای غیرمجاز در محوطه مجتمع‌های قضایی، اطاله دادرسی و طرح کاداستر از محورهای مهم دغدغه‌های طرح شده در این نشست بود.

رئیس کل دادگستری استان البرز در این نشست با تبیین دیدگاه مجموعه خود به وکلا و کارشناسان گفت: وکیل و کارشناس در تحقق عدالت به قضات کمک می‌کنند و نظر کارشناس به عنوان منبع مورد وثوق قاضی می‌تواند در روند دادرسی به کشف حقیقت کمک کند.

حسین فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه نشست‌های هم‌اندیشی به عنوان یکی از محورهای مهم دوره تحول مورد تاکید قوه قضائیه بوده است به دیدارهای متعدد خود با اقشار و نخبگان استان اشاره کرد و متذکر شد: متاسفانه پس از شیوع کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، این دیدارها کاهش داشته ولی همواره در هر فرصتی از برگزاری نشست‌های هم اندیشی استقبال شده است.

عالی ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز اضافه کرد: این اعتقاد در مدیران استان وجود دارد که با نگاه از بیرون بهتر می‌توانیم نسبت به کمبودها و نقایص عملکردی خود آگاهی کسب کنیم و این موضوع از طریق ارتباط با نخبگان و اقشار مختلف مردمی میسر است؛ وکلا و کارشناسان با توجه به اینکه به صورت حرفه‌ای در روند دادرسی دخالت دارند می‌توانند نگاه موشکافانه و تخصصی به معضلات و مشکلات دادرسی داشته باشند که دادگستری همواره از این انتقادات استقبال می‌کند.

وی با اشاره به طرح برخی نقیصه‌ها در خصوص عدم گسترش طرح کاداستر در استان  متذکر شد: طرح کاداستر در استان با پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل ثبت اسناد استان با سرعت در حال انجام است که با طی برخی مراحل پایانی می‌توانیم در آینده نزدیک جشن انفال را در استان البرز برگزار کنیم.

فاضلی هریکندی در خصوص پیشنهاد تسریع در ارجاعات در مجتمع قضایی محمدشهر نیز یادآور شد: این مجتمع با توجه به حجم بالای ورودی، نیازمند تخصیص شعب جدید است که در حال پیگیری هستیم با احداث مجتمع ماهدشت و افزایش شعب موجود، ضمن مدیریت روند افزایشی پرونده‌ها، مشکل ارجاعات را در این مجتمع برطرف کنیم.

سامانه نوبت‌دهی اجرای احکام یکی دیگر از مباحث طرح شده در این نشست بود که رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تاثیر این سامانه در کاهش تردد مراجعان و شلوغی شعب و ساماندهی انجام امورات مراجعان تصریح کرد: این سامانه به عنوان طرح کشوری در برخی استان‌های کشور نیز عملیاتی شده است ولی قطعا هر طرحی نقایصی دارد که با برطرف کردن آن، می‌توان از آن بهره بیشتری برد.

وی در پایان با استقبال از هر گونه پیشنهادات کارشناسانه و تخصصی توسط وکلا و کارشناسان دادگستری خواست هرگونه لایحه یا انتقاد و پیشنهاد خود را از طریق حضوری، مکتوب یا سامانه پیامکی به اطلاع حوزه ریاست دادگستری برسانند تا از طریق سامانه مربوطه تا حصول نتیجه و اعلام آن مورد پیگیری قرار گیرد.

در ابتدای این نشست حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با استقبال از نشست‌هایی که برای طرح دغدغه‌های تخصصی وکلا و کارشناسان انجام می‌شود از آمادگی مجموعه دادسرا برای طرح این مسائل در کارگروه‌ها و نشست‌های مشترک خبر داد.

کدخبر: 701082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟