روحانی: اجازه نمی‌دهیم دولت سیزدهم با مشکل کالاهای اساسی روبرو شود

به گزارش رکنا از پایگاه اطلاع‌رسانی رییس‌جمهوری،  دویست و سی و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت امروز( سه‌شنبه ) به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد و در ابتدای این جلسه سازمان برنامه و بودجه گزارشی از تامین و پرداخت خرید تضمینی کالاهای اساسی مردم ارایه کرد.

براساس این گزارش خرید گندم تولید داخلی، انجام و تاکنون بیش از ۹۰ درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شده است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مطالبات باقی‌مانده کشاورزان نیز تا پایان‌ ماه تسویه خواهد شد. همچنین تلاش شده است علاوه بر تامین کافی ذخایر، در مسیر تامین نیازهای آینده بگونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در ادامه کار در دولت آینده نیز هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد.

رییس جمهوری گفت: عوارض اقتصادی ناشی از محدودیت‌های پاندمی کرونا موجب افزایش قیمت‌های جهانی در تمامی کالاها به ویژه کالاهای اساسی شده است و از سوی دیگر خشکسالی هم تولید برخی محصولات را کاهش داده است از این روی دولت با برآورد واقع‌بینانه، پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و با وجود همه مشکلات بویژه دو مانع بزرگ کرونا و جنگ اقتصادی، اجازه نخواهد داد، دولت سیزدهم در آغاز فعالیت خود با مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی روبرو شود.

شکست جنگ اقتصادی دشمن و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران

همچنین در این جلسه پیرو مباحث مطرح شده درباره تامین کالاهای اساسی، بانک مرکزی گزارش مدیریت بهینه منابع ارزی و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز را ارائه کرد.

روحانی با بیان اینکه با مقاومت مردم امروز شاهد طلیعه‌های امید بخش شکست جنگ اقتصادی دشمن و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران هستیم، گفت: با آزادسازی منابع ارزی کشور که به ناحق و غیرقانونی در کشورهای مختلف بلوکه شده است، انشاالله شاهد به ثمر نشستن مقاومت ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی و اعتراف دشمن به ناکارآمدی تحریم‌ها خواهیم بود.

وی افزود: نحوه هزینه منابع ارزی آزاد شده باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بر سرعت و سهولت جریان تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید داخلی کشور افزوده شود و مناسبات بانکی بین‌المللی در مسیر رونق تولید کشور تقویت شود.

رییس جمهوری همچنین استفاده از منابع ارزی برای تسریع واکسیناسیون عمومی چه از طریق تولید داخل و چه از طریق واردات واکسن را با توجه به اهمیت واکسیناسیون همه افراد جامعه در سریع‌ترین زمان ممکن مورد تاکید قرار داد.

کدخبر: 700875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟