رویکرد دولت استفاده از اقوام و مذاهب در مناصب مختلف است

به گزارش رکنا، سیدعلیرضا آوایی امروز - دوشنبه - در جلسه شورای اداری اشنویه با بیان اینکه سفرهای استانی هیات دولت جنبه تبلیغاتی ندارد، اضافه کرد: دولت با همه وجود تلاش می کند در این سفرها قدمی برای مردم و رفع مشکلات آنان بردارد.

وزیر دادگستری، یادآور شد: با توجه به اینکه دولت در استان ها و شهرستان ها به مسوولان و کارکنان اختیارات تفویض کرده است، رضایتمندی مردم به تلاش مسوولان محلی بستگی دارد.

آوایی تاکید کرد: اگر دولت هزینه ها و برنامه ریزی های خوبی هم داشته باشد و در استان ها و شهرستان ها مسوولان با دلسوزی و تعامل به مردم خدمت نکنند، نمی توانیم شاهد پیشبرد امور باشیم.

وی با بیان اینکه استان هایی که مسوولانی متدین و دلسوز دارند روند رشد سریع تری داشته اند، افزود: دولت باید در راستای ایجاد توسعه متوازن گام بردارد، ضمن اینکه مسوولان استان ها نیز باید پیگیر و کوشا باشند.

وزیر دادگستری افزود: هرازگاهی برخی از مسوولان در کشور صرف تخریب و زیرسوال بردن خدمات دولت می شود و این امر کاری ناشایست است.

آوایی، یکی از بهانه های نقادان برای تخریب و ناکارآمد نشان دادن دولت تدبیر و امید را افزایش قیمت ارز و طلا عنوان کرد و گفت: اگر دولت کنونی ناکارآمد بود باید در چهار سال خدمت قبلی هم این اتفاقات می افتاد، بنابراین نباید خدمات دولت را زیر سوال برد.

وی در ادامه مدارا کردن تعزیرات و دستگاه های قضایی در رابطه با اعمال قانون Law در مورد اقشار ضعیف را خواستار شد و بیان کرد: این به معنای این نیست که قاچاق Contraband را ترویج دهیم اما نیاز است نگاهی متفاوت به اقشار آسیب پذیر داشت.

آوایی همچنین بر ضرورت عملگرایی مسوولان تاکید کرد و افزود: بخشی از مشکلات ما به دلیل زیاد حرف زدن و بخشی نیز به حرف نزدن در موقع نیاز به وجود می آید.

فرماندار اشنویه نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم این شهرستان از مزیت های مرزی بودن آن بی بهره هستند، گفت: در سال های گذشته مبادلات مرزی بسیار خوبی داشتیم اما اکنون این مبادلات به دلیل امنیتی بودن تقریبا به صفر رسیده و جای آن را باندهای قاچاق گرفته است.

اسعد خضری با اشاره به اینکه مرزهای اشنویه امنیتی است، افزود: سالانه متحمل هزینه های زیادی برای حفظ امنیت و حراست از این مرزها در برابر فعالیت باندهای قاچاق می شویم اما نیروهای مرزبانی و نظامی با قدرت از آن حراست کرده اند.

فرماندار اشنویه رفع مشکلات امنیتی مرزهای این شهرستان و ساماندهی آن را خواستار شد و افزود: بی شک توجه به معیشت مرزنشینان ضامن امنیت منطقه است و امیدواریم دولت برای ایجاد مبادلات مرزی و حفظ امنیت این مرزها زمینه رونق اقتصادی و معیشت مردم این خطه را فراهم سازد.

خضری با بیان اینکه مردم این شهرستان در تهدید باندهای قاچاق قرار دارند، تاکید کرد: اگر مشکل معیشتی مردم این منطقه برطرف نشود باید شاهد سوء استفاده قاچاقچیان از جوانان این شهرستان باشیم.

وی خدمات دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی را بی سابقه خواند و گفت: احداث بیمارستان در اشنویه که آرزوی 50 ساله مردم بوده، بهسازی جاده های روستایی، ارتقای بهره مندی روستاها از نعمت گاز از جمله این اقدامات است.

فرماندار شهرستان اشنویه با اشاره به اینکه در صنعت برق پیشرفت خوبی در این شهرستان صورت گرقته است، اضافه کرد: ظرفیت برق این شهرستان نسبت به چهار سال گذشته 2 برابر شده است و در سال های آینده مشکلی از لحاظ تامین برق نخواهیم داشت.

خضری به محروم بودن این شهرستان از سامانه فاضلاب اشاره کرد و اظهار داشت: نامناسب بودن شبکه آبرسانی از دیگر مشکلات شهرستان اشنویه است که امیدواریم دولت نسبت به این مهم اهتمام بیشتری داشته باشد.

امام جمعه اشنویه نیز در این جلسه بر اهمیت و جایگاه وحدت از دیدگاه اسلام تاکید کرد و گفت: قرآن به عنوان منبع اصلی بین فرقه های اسلامی و ادبیات وحدت گراست.

ماموستا سیدمصطفی خاتمی با بیان اینکه وحدت کامل میسر نیست، افزود: از آنجایی که وجه اشتراک بین مذاهب اسلامی به ویژه سنی و شیعه بسیار زیاد است، باید از این فرصت به درستی در راستای حفظ وحدت گام برداشت.

وی یادآور شد: باید از شیرینی وحدت به خوبی بهره می بردیم اما اکنون مسلمانان از تلخی و فتنه و تفرقه رنج می برند.

ماموستا خاتمی با بیان اینکه فتنه های شیطانی در کمین مسلمانان است، تاکید کرد: ضامن وحدت در جامعه نگاه یکسان به مذاهب و اقوام مختلف است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟