ممکن است مردم برای رأی نیاوردن رئیسی به همتی رأی دهند!

به گزارش رکنا، حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ، درباره مناظره 3 کاندیداهای انتخابات1400 با بیان اینکه این مناظره مقداری شفاف‌تر از دو مناظره قبلی بود، اظهار داشت: به نظر می‌آید کاندیداها یک مقدار از لاکی که سیاسیون برای خودشان قرار می‌دهند، در حال خارج شدن هستند و واقعیت‌ها را بیان می‌کنند. این مناظره رقابتی‌تر بود و در آن سه گفتمان در حال رقابت با یکدیگر بودند.

وی افزود: یکی گفتمان تداوم وضع موجود و ادامه دولت روحانی ، دومین گفتمان به سمت یک تحول‌خواهی و حرکت‌های انقلابی برای تغییر در ساختارها پیش رفت و سومین گفتمان محافظه‌کاری بود که ما بین این دو جریان قرار داشت.

کنعانی‌مقدم با اشاره به اینکه در انتخابات شاهد یک دوقطبی خواهیم بود، بیان کرد: یکی گفتمانی است که آقای همتی مطرح می‌کند و دیگری نیز گفتمانی که آقای رئیسی مطرح کرد؛ این دو یک دوقطبی است که می‌توانند آرای خاکستری را وارد عرصه رقابت کند؛ اگر مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد، فارغ از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور خواهد شد، ملت ایران پیروز انتخابات خواهند بود.

وی گفت: از امروز به بعد ما باید شاهد این باشیم که آرا خاکستری چقدر تمایل به رای دادن پیدا می‌کنند و نه اینکه به چه کسی رای می‌دهند. اگر مردم به سمت رای دادن بیایند، سعی می‌کنند به جریان اصولگرایی رای ندهند و به نوع تفکری که آقای همتی مطرح می‌کند، رای دهند. اما اگر به این تصمیم برسند که رای ندهند، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و در دور دم نیز یک دو قطبی شکل خواهد گرفت که شاید اتفاق انتخابات سال ۸۴ که بین آقای هاشمی و احمدی‌نژاد تکرار شود؛ آقای هاشمی رای زیادی آورد. آنهایی که نمی‌خواستند در دور دوم به آقای هاشمی رای بدهند به احمدی‌نژاد رای دادند و او رئیس‌جمهور شد.

سخنگوی جبهه ایستادگی درباره تغییر موازنه از همتی به مهرعلیزاده اظهار داشت: آقای مهرعلیزاده کبریت بدون خطر است، اما آقای همتی که هیزم انتخابات است، می‌آید که تنور انتخابات را گرم کند؛ مردم به دلیل نارضایتی که از وضع موجود دارند و نه به خاطر اینکه آقای همتی توانایی زیادی دارد و به دلیل این که آقای رئیسی رای نیاورد ممکن است آرای‌شان به سمت ایشان برود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع:ایلنا

کدخبر: 696524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟