پشت پرده دعوای «لاریجانی» و «احمدی‌نژاد» در صحن مجلس

به گزارش رکنا، ویژه برنامه انتخاباتی شبکه پنج سیما یکشنبه شب به میزبانی حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه، با حضور محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم، حجت الاسلام احمد سالک، علیرضا محجوب و حجت الاسلام تیمور علی عسگری نمایندگان دوره‌های پیشین مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این برنامه مهمانان در خصوص کارنامه دولت نهم و نخستین دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد به گفتگو پرداختند.

حجت الاسلام احمد سالک درباره با همکاری خود با محمود احمدی نژاد نیز، گفت: من در جایگاهی مشغول خدمت بودم و حدود شش ماه رئیس جمهور نهم اصرار داشت که به عنوان دبیر عالی گزینش بنده را نصب کند تا اینکه خدمت حضرت آقا رسیدم و طرح موضوع کردم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که «اگر احمدی نژاد شدیداً به حضور شما احتیاج دارد من حرفی ندارم.» من به احمدی نژاد گفتم این فرمایش رهبری حکم است و احمدی نژاد هم پذیرفت و من شرایطی را تعیین کردم که البته او انقلت هایی داشت ولی در کل پذیرفت.

سرباز زدن دولت‌ها از پذیرش قانون گزینش

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه با کمال تأسف کمتر دولتی را دیده‌ام که به قانون گزینشی تن می‌داد، در خصوص دلیل همکاری کوتاه مدت با دولت نهم، اظهار داشت: من با هفت وزیر احمدی نژاد درگیر شدم که در یک مورد به شورای عالی گزینش کل کشور کشیده شد.

سالک با بیان اینکه یک مورد از درگیری‌ها با داوود احمدی نژاد بازرس کل ریاست جمهوری بود، خاطرنشان کرد: برادر رئیس جمهور من را فراخواند و پیشنهاد داد که فلان خانم را به جای فلان آقا بگذارم که گفتم من به مُر قانون و فرمایش امام عمل می‌کنم نه به دستور شما یا رئیس جمهور. لذا او نتوانست مرا تحمل کند. وزرای او هم به همین ترتیب بودند. اینجا بود که دیدم احمدی نژاد که آن شعارها را می‌داد، در عمل به گونه دیگری است.

روایت سالک از یکشنبه سیاه مجلس

وی با اشاره به ماجرای یکشنبه سیاه مجلس ، اظهار داشت: این اتفاق در جلسه استیضاح «شیخ الاسلامی» رخ داد. من پیش از جلسه به احمدی نژاد گفتم که اقلیت‌های مجلس و دیگران گفته‌اند اگر تو بگویی، ما به او رأی می‌دهیم. شما جوری صحبت کن که این مسئله به هم نخورد.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: احمدی نژاد به من گفت که «من می‌خواهم یک فیلم پخش کنم.» به او گفتم خواهش می‌کنم تشنج ایجاد نکنید. گفت چشم. بعد گفت «می‌خواهم محتوای فیلم را قرائت کنم»

سالک گفت: بعد احمدی‌نژاد گفت «من امروز قربانی آورده‌ام و می‌خواهم یک نفر را قربانی کنم!» وقتی پشت تریبون رفت، یک ربع خیلی خوب صحبت کرد ولی بعد از آن رو کرد به لاریجانی و گفت بگویم؟ لاریجانی هم گفت شما رئیس جمهور هستید؛ بفرمائید.

وی خاطرنشان کرد: وقتی این فیلم ساختگی به نمایش گذاشته شد اوضاع مجلس به هم ریخت. من از انتهای مجلس در حالی که فریاد می‌کشیدم به سمت احمدی‌نژاد رفتم که او را از پشت تریبون پایین بیاورم، ولی نمی‌دانم چه کسی مرا نگه داشت.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: به نظرم رئیس‌جمهوری که قانون شکنی می‌کند و گریز از قانون و طراحی ساختگی دارد، برای جمهوری اسلامی ارزشی قائل نیست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 694610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟