سیدحسن خمینی: ظلم به ظریف، ظلم به نگاه کارشناسی در دستگاه سیاست خارجی است

سالگرد رحلت امام خمینی (ره) نزدیک است و گروه ها و شخصیت های مختلف به این مناسبت با حضور در مرقد امام با آرمان های ایشان تجدید میثاق می کنند.

به گزارش رکنا، گزیده سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پی می آید:

* امام پیروزی از هر طریقی را نمی پذیرد.

*راه امام بازگشت به دین از طریق قلوب مردم است.

*مهمترین پیام انقلاب اسلامی ایران بازگشت به دین است، اما نه دین طالبانی، دینی که در آن مردم نقش اصلی را دارند.

*{مهمترین پیام انقلاب اسلامی} بازگشت به جمهوری اسلامی است، نه حکومت اسلامی.

*در سیاست خارجی، یکی از شروط مهم آن انصاف است.

*پیروزی هایی که منصفانه به دست نیاید، زمینه ساز جنگ های دائمی است.

*هیچ وقت انقلاب اسلامی به رهبری امام و بعد به رهبری مقام معظم رهبری چیزی بیش از آن نخواسته که حق او را به رسمیت بشناسند.

*آقای ظریف هم به اصول و قواعد سیاست و هم به توانایی شخصی از جهت شناخت، درایت، امانت و تقوای لازم مجهز بود.

*ظلم به ایشان، ظلم به شخص ایشان نیست، ظلم به نگاه کارشناسی در دستگاه سیاست خارجی است.

*عنصری شجاع باتقوا، با سابقه روشن، با دانش کافی، با شناخت بسیار خوب از جهان معاصر، با دانش و درد مردم، روزگار خوبی را سپری کرد، تلاش های بسیار ارزشمندی را داشت و من مطمئنم که آیندگان بیش از کسانی که امروز هستند از برادرمان ظریف یاد خواهند کرد و نام او را به بزرگی بر زبان خواهند آورد.

ظریف: امام خمینی خودباوری و عزت نفس را برای ملت ایران به ارمغان آورد

دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دنبال ادای احترام و تجدید بیعت با اندیشه‌های بلند رهبر فقید انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به همراه جمعی از معاونین و مدیران وزارت امور خارجه، در کنفرانس بین المللی مجازی گفتمان سیاسی از دیدگاه امام خمینی (ره) به سخنرانی پرداخت.

دکتر ظریف در این سخنرانی با تأکید بر نقش انقلاب اسلامی ایران در تحول نظام بین‌الملل، تصریح کرد که انقلاب اسلامی ایران و امام راحل (ره) به خوبی نشان دادند که قدرت مادی، تنها مولفه‌ تشکیل دهنده قدرت در جهان نیست و این اراده مردمی و نیروی اتکا بر مردم است که می‌تواند در نظام بین‌الملل نقشی سرنوشت‌ساز ایفا کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه در غرب و شرق جهان هیچ قدرتی نمی‌خواست انقلاب اسلامی ایران پیروز شود افزود:امام خمینی نشان داد که با اتکا به خواست مردم، می‌توان بر قدرت مادی ابرقدرت‌ها فائق آمد و سرنوشتی خلاف خواست آنان رقم زد.

دکتر ظریف همچنین عنوان کرد که هرچقدر قدرت‌های بزرگ، متکی بر قدرت‌های مادی خود، توان آسیب زدن به دیگر کشورها و اعمال فشار علیه آن‌ها را داشته باشند، اما این قدرت‌ها نمی‌توانند سرنوشت و اوضاع جهان را به طور کامل به کنترل خود درآوردند، همانگونه که انقلاب اسلامی نشان داد که با باور به مردم و ایمان به قدرت برتر الهی، می‌توان بر طرح‌های ابرقدرت‌ها فائق آمد.

وزیر امور خارجه با یادآوری توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران، اظهار داشت: ایران در طول چهار دهه گذشته با چالش‌های زیادی از جمله جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی، جنگ اقتصادی و انواع تروریسم از جمله تروریسم اقتصادی، تروریسم نظامی، تروریسم زیست محیطی و تروریسم درمانی روبرو بوده است، اما اکنون با وجود تمام این فشارها، سرفراز ایستاده است.

وزیر امور خارجه افزود :با وجود تمام توطئه‌ها و اقدامات علیه ایران ، مردم ایران اکنون به واسطه روحیه خودباوری و اتکاء به نفسی که به واسطه پیام امام خمینی به منصه ظهور رسیده است، توانسته‌اند سربلند بایستند.

وزیر امور خارجه یادآور شد که پیام امام خمینی (ره)، همانا پیام باور به مردم و این عقیده بود که مسئولان، خدمتگذاران مردم هستند. از این روست که امام خمینی (ره) به صراحت می‌فرمود که آنچه به ما مشروعیت می‌دهد، این است که قلب و فکر مردم با ما همراه است.

دکتر ظریف با بیان اینکه امروز هم جنبش‌های اسلامی با سرلوحه قرار دادن این پیام و با باور به توان مردم می‌توانند به پیروزی برسند، اظهارداشت اطمینان از اینکه مردم از ما حمایت می‌کنند، بزرگترین سرمایه ماست و اگر این سرمایه از دست برود، توان ما نیز از دست می‌رود، چراکه در جهان امروز، این سرمایه است که سرنوشت و آینده را تعیین می‌کند و قدرت مادی به تنهایی سرنوشت‌ساز نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پاسخ قاطع مقاومت فلسطین به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، گفت آنچه اکنون صهیونیست‌ها را به ناتوانی گنبد آهنین رسانده است، باور مردم فلسطین به توانایی خود و به حق خود برای دفاع در برابر سیاست‌های نژادپرستانه و آپارتاید رژیم صهیونیستی است.

دکتر ظریف در پایان با بیان اینکه واقعیاتی که انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل رقم زده سرنوشت ما را تعیین می‌کند، گفت تمام تحولاتی که به جایگاه ممتاز انقلاب اسلامی منجر شد، یادآور این پیام الهی است که قدرت پرودگار فوق همه قدرت‌ها است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 693388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟