نمایندگان مجلس از پاسخ های وزیرراه و شهرسازی قانع شدند

به گزارش رکنا، سوال فرهاد بشیری از وزیر راه و شهرسازی در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

این سوال درباره «علیرغم جلسات متعدد با جنابعالی و سایرمسوولان چرا نسبت به ادامه اجرای پروژه ملی کمربندی جنوبی پاکدشت درجاده امام رضا (ع) جهت رفع گره‌های شدید ترافیکی مردم شرق کشور، دراین منطقه اقدام جدی صورت نمی‌گیرد؟» بود.

محمد اسلامی در پاسخ به این سوال گفت:کمربندی پاکدشت یکی از پروژه‌هایی بود که در سفر استانی در دولت دهم به تصویب رسید و با توجه به فرآیندی که طی کرد فاقد ردیف بودجه‌ای بود. در طی این سال‌ها موضوع حائز اهمیتی که برای پروژه کمربندی پاکدشت مطرح بود بحث آزاد سازی و تملک اراضی بود و به دلیل عدم تامین اعتبار در دوره‌ای که بنده مسئولیت وزارتخانه را برعهده گرفتم سعی کردیم با سازوکاری مشخص پروژه را تعیین تکلیف کرده و از رکود خارج کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما تلاش کردیم تا ردیف اعتباری برای پروژه فراهم کنیم. ابتدا به سراغ بند ۶ تبصره ۱۹ رفتیم تا سرمایه گذار جذب کرده و پروژه ۳۳ کیلومتری را که ۱۰ کیلومتر آن اجرایی شده است با استفاده از ظرفیت این بند تامین مالی کرده و تکمیل کنیم. بنده مذاکراتی با بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و وزارت دفاع داشتم، اما متاسفانه استقبال نشد و هیچ کدام به نتیجه نرسید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 692632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟