امیر حاتمی: آماده گسترش همکاری‌های دفاعی با عراق هستیم

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع ، در دیدار امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و حاتمی و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق که درمحل وزارت دفاع انجام شد، دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه و روابط دو جانبه گفتگو کردند.

در این دیدار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اشتراکات و پیوندهای نا گسستنی فرهنگی، تاریخی و دینی ملت‌های ایران و عراق بر حمایت همه جانبه از حاکمیت، تمامیت ارضی و ثبات و امنیت در عراق تاکید کرد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به ارتکاب جنایت نابخشودنی تروریست‌های آمریکایی در شهادت دو قهرمان بزرگ ملت ایران و عراق، شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخراج تروریست‌های آمریکایی از عراق را حق مشروع ملت عراق دانست و گفت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق در چارچوب مصوبه هوشمندانه مجلس این کشور، به ایجاد تقویت امنیت و ثبات در عراق و منطقه کمک خواهدکرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روند رو به رشد توسعه همکاری‌های دفاعی و امنیتی بین دو کشور را عامل مهمی در تحکیم ابعاد راهبردی این روابط که در چارچوب منافع دو ملت طراحی شده، دانست و تاکیدکرد: ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همانگونه که در مبارزه با داعش در کنارملت و نیروهای مسلح عراق قرار داشتند، در دوره بازسازی این کشور نیز در کنار برادران عراقی خود حاضر و آماده همکاری خواهند بود و برای توسعه همکاری‌های دفاعی آمادگی داریم.

مشاور امنیت ملی عراق نیز با یادآوری نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با داعش و حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم، بر لزوم گسترش مناسبات درهمه زمینه‌ها تاکید کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 677322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟