نظر جلیلی درباره خصوصیات وزیر بهداشت

انتخابات1400 / به گزارش رکنا، سعید جلیلی در گفتگوی خود در رابطه با روایت نظام سلامت در اینستاگرام ضمن ادای احترام به شهدای سلامت بویژه در دوران کرونا ، با بیان اینکه مدیریت این نظام با مدیریت بیماری تفاوت دارد، اظهار کرد: در حوزه نظام سلامت دو نگاه وجود دارد. نگاهی که به حداقل‌ها اکتفا می‌کند و وظیفه خود را منحصر در درمان مردم و تامین دارو میداند و نگاهی که معتقد است، باید همه‌ی مولفه‌های دخیل در نظام سلامت را وارد معادلات کرد و نسبت به همه‌ی آنها برنامه‌ریزی نمود.

وی افزود : حداقل 10 عامل اجتماعی مهم و اثرگذار در سلامت شهروندان وجود دارد که مهمترین آن بحث عدالت اجتماعی است. توزیع عادلانه خدمات پزشکی استاندارد و معیار دارد؛ اگر دسترسی به مراکز بهداشت برای یک شهروند تهرانی، در کمتر از یک ربع ساعت مهیاست، همین دسترسی باید برای شهروند سیستان و بلوچستانی نیز مهیا باشد. در موضوعات عادی اداری باید عدالت توزیعی برقرار باشد، چه برسد به موضوعات حیاتی مثل دسترسی به پزشک و غیره.

جلیلی ناآگاهی، تبعیض در ارائه خدمات، فقر و بیکاری را جمله عوامل اجتماعی دخیل در سلامت شهروندان برشمرد و ابراز کرد: برنامه حوزه سلامت نمی‌تواند تک بعدی باشد و مسائل مختلف صرفا پیرامون موضوع «بیماری» بررسی می کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 692585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟