اقبال شاکری: اصلاحات، شکست خود را پیش بینی می کرد

انتخابات1400 در 28 خرداد سال جاری برگزار می شود.

به گزارش رکنا، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانیه جبهه اصلاحات ایران علیه شورای نگهبان و ادعای حذف مردم از فرایند انتخابات پیش رو، درباره هدف این جریان از طرح چنین ادعاهایی اظهار داشت: با توجه به عملکرد 8 ساله دولت آقای روحانی و شوراهای شهر همسو با این دولت، مردم سختی‌های زیادی کشیده‌اند و زندگی آنها دستخوش خسارات سنگینی شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل عملکرد دولت نه چرخ‌های صنعت هسته‌ای به خوبی چرخیده است و نه چرخ زندگی مردم، تصریح کرد: با توجه به همین واقعیت، جریان اصلاحات پیش‌بینی می‌کرد که مردم اقبالی به آنها نشان ندهند و این واقعیت را می‌توان از بین گفتگوهای خود آنها فهمید که سعی کرده‌اند، خودشان را از روحانی جدا کنند و این نشان می‌دهد که عملکرد دولت مورد حمایت‌شان آنقدر بد بوده است که به این نقطه از حمایت رسیده‌اند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین، آنها چه نامزد مستقیم در این انتخابات داشته باشند و چه نداشته باشند، اقبالی از سوی مردم ندارند و شکایت مردم از وضع موجود نیز به این معناست که افراد مسبب وضع موجود بر سر کار نباشند، لذا بودن یا نبودن امثال آقایان جهانگیری و لاریجانی ، صد درصد هیچ تأثیری در سبد رأی اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 نداشته است.

شاکری ادامه داد: وقتی 8 سال پای برجام صبر می‌کنند و هیچ کاری در عمل انجام نمی‌دهند و 4-3 ماه مانده به پایان عمر دولت با اقدامات عجولانه سعی می‌کنند توجه افکار عمومی را جلب کنند، اینها یعنی در عمل هیچ دستاوردی نداشته‌اند و می‌خواهند از زیر بار مطالبه‌گری مردم فرار کنند.

چینش لاریجانی و جهانگیری، خودزنی اصلاح‌طلبان بود

وی در خصوص چرایی عدم حمایت اصلاح طلبان از چهره‌هایی مانند محمدرضا عارف و سرمایه‌گذاری روی افرادی مانند جهانگیری و لاریجانی اظهار داشت: چرایی و پشت پرده این اقدام آنها باید بررسی بیشتری شود، ولی آن اتفاقی که با انتشار فایل صوتی آقای ظریف برای وی افتاد و چینش افرادی مانند آقایان جهانگیری و لاریجانی، چیزی شبیه خودزنی اصلاح‌طلبان را به ذهن متبادر می‌کند، لذا الان تلاش می‌کنند تا با حمله به شورای نگهبان هم ذهن مردم را از واقعیت عملکرد خودشان منحرف کنند و هم توپ کاهش مشارکت را به زمین شورای نگهبان بیندازند، در حالی که اگر مشارکت مردم کم هم باشد نتیجه عملکرد همین افراد است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این بار اولی نیست که جریان اصلاحات این ترفند تبلیغاتی را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: بنابراین چه نامزدهای مورد حمایت آنها در رقابت نهایی حضور می‌داشتند و چه نه، در هر صورت جایگاهی در سبد رأی مردم نداشته‌اند.

شورای نگهبان به وظیفه قانونی اش عمل کرد

شاکری با بیان اینکه شورای نگهبان به وظایف قانونی خودش عمل کرده است گفت: انتظار هم همین بود که شورا طبق قانون عمل کند و مانند سابق مسامحه نکند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه اصلاح طلبان در حال شیطنت در هفته‌های منتهی به انتخابات هستند تا از زیر بار پاسخگویی به مردم درباره عملکرد خود فرار کنند، تصریح کرد: آنها با زدن چهره‌های کم ضرری مانند ظریف و عارف ، طوری عمل کردند که این افراد دیگر هیچ وقت به میدان انتخابات نیایند./فارس آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟