یک نامزد انتخابات 1400 : اقتصاد باید مانند یک آکواریوم باشد

انتخابات 1400 / روز سه شنبه ستاد انتخابات کشور اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که در میان آنها نام محسن مهرعلیزاده ، رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات به چشم می خورد.

به گزارش رکنا، محسن مهرعلیزاده، نامزد انتخابات 1400، امروز بعد از ضبط برنامه تلویزیونی تبلیغاتی خود در جمع خبرنگاران گفت: تا زمانی که اقتصاد ما داخل گاوصندوق باشد، هم در آن فساد وجود خواهد داشت و هم نابسامانی. نتیجه این هم بیکاری فزاینده، از هم گسیختگی تولید و از هم پاشیدگی سامان های تولید می شود که این موضوع به مردم فشار وارد می کند.

وی تاکید کرد: اقتصاد باید مانند آکواریوم اداره شود، یعنی باید شفاف باشد و مردم ببینند کسی که ادعای کار اقتصادی می کند، واقعا کار اقتصادی انجام می دهد یا به نام کار اقتصادی مشغول انجام فساد است.

مهرعلیزاده ادامه داد: با روش های بگیر و ببند نمی توان اقتصاد را کنترل کرد یا توسعه داد. کسانی که این طور فکر می کنند، هم نمی دانند فساد چیست و هم هیچ درکی از اقتصاد ندارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بنابراین اگر ما در برنامه های خودمان شفافیت را اجرا کنیم و امکانات و فرصت های رانتی از جمله نرخ ارز را از بین ببریم و موانع تولید را برداریم، کاری کرده ایم که اقتصاد به صورت شفاف جلوی چشم مردم قرار خواهد گرفت و به دست کسانی می افتد که قابلیت کارهای اقتصادی دارند.

وی با تاکید بر لزوم حذف یارانه های پنهان در توزیع انرژی، عنوان کرد: این یارانه ها به یکی از فرصت های رانتی تبدیل شده اند؛ البته ما قصد نداریم یارانه های مورد نظر مردم را حذف کنیم، چون قیمت حامل های انرژی به اندازه کافی بالاست و همین حالا هم روی مردم فشار وجود دارد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟