مناظرات انتخاباتی، در معرفی نامزدها به مردم نقش تعیین کننده‌ای دارد

انتخابات 1400 / جواد آرین‌منش با بیان اینکه هدف از انجام مناظرات، آگاهی و شناخت کامل‌تر مردم از نقطه نظرات و دیدگاه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، اظهار کرد: معمولا در سایر کشورها، این احزاب سیاسی هستند که نسبت به شناسایی افراد و معرفی نامزدهای حزبی خود به جامعه در طول فاصله میان انتخابات‌ها اقدام و بهترین‌های خود را انتخاب می‌کنند و همراه با برنامه به جامعه معرفی می‌کنند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: بدین ترتیب مردم می‌دانند که اگر به نامزد فلان حزب رای دادند، برنامه آن شخص در حوزه اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی و فرهنگی چیست. اما متاسفانه ما در کشورمان احزاب سیاسی با چنین قدرتی نداریم.

وی ضمن اشاره به اینکه حدود ۲۰ روز به انتخابات مانده است ولی مردم هنوز برنامه کاندیداها را نمی‌دانند، عنوان کرد: بنابراین یک فاصله کوتاه سه هفته‌ای باقی است تا مردم از میان نامزدهای مختلف یکی را انتخاب کنند. اما ممنوعیت تجمعات به خاطر کرونا ، شناخت نامزدها را کمی سخت کرده است و در حال حاضر فضای مجازی و رسانه ملی تنها ابزار شناخت نامزدها است‌.

 

 

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس، مناظرات را در معرفی نامزدها به جامعه موثر دانست و تصریح کرد: البته منوط به اینکه این مناظرات در یک چهارچوب علمی انجام شود، نه اینکه تبدیل به دعواهای فردی، گروهی و سیاهنمایی جامعه شود.

 

آرین‌منش ادامه داد: متاسفانه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، مناظرات انتخاباتی تبدیل به مشاجرات و سیاه‌نمایی جامعه و محکوم کردن نامزدها توسط یکدیگر شد. این مناظره نیست و یک رفتار ناسالم اجتماعی است که به جای اینکه وحدت و انسجام را در بین جامعه تقویت کند، باعث شکاف و گسست اجتماعی نیز خواهد شد.

وی در رابطه با اینکه عده‌ای همواره در تلاش هستند تا مناظرات در انتخابات ریاست جمهوری صورت نگیرد، افزود: طبیعتا این عده از تلاش برای عدم برگزاری مناظرات، اهدافی را دنبال می‌کنند. به نظر من برگزار نشدن مناظرات به معنی عدم شناخت نامزدها توسط مردم و به صورت کور و نامشخص رای دادن است. مناظرات می‌تواند یکی از ابزارهای شناسایی و معرفی نامزدها باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 691077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟