فریدون عباسی: بهتر است رقبای "رئیسی" هم وزن خودش باشند / شورای نگهبان نمره افراد را اعلام کند

انتخابات 1400 / روز سه شنبه 4 خرداد ماه، اسامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1400 اعلام شد.

به گزارش خبرنگار رکنا،  اسامی 7 نامزد انتخابات ریاست جمهوری به طور رسمی از سوی وزارت کشور اعلام شد.

فریدون عباسی دوانی، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری 1400 در مورد لیست تایید شده توسط شورای نگهبان به خبرنگار رکنا اظهار داشت: افرادی که تایید شدند برای همراهی آقای رئیسی مناسب نیستند، بهتر است تا افراد دیگری نیز مطرح باشند. بنابراین بنده تقاضای بررسی مجدد می کنم.

عباسی افزود: بهتر است در مقابل تایید کسی مثل آقای رئیسی، افراد هم وزن وجود داشته باشند تا مردم انتخاب های مناسب تری در نظر داشته باشند. این موضوع باعث می شود تا مشارکت مردم نیز در انتخابات بیشتر شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: شعار ما در انتخابات، دولت نخبگانی بود، یعنی کسانی که تا حالا مسئولیتی در حکومت نداشته اند نیز حق انتخاب دارند. با این حال تاکید می شود که بهتر است تا گزینه های مختلفی برای مردم وجود داشته باشد.

فریدون عباسی در تعریف از کسانی که در لیست تاییدشدگان شورای نگهبان قرار گرفته اند، بیان داشت: دوستانی که معرفی شدند از ما بدتر نیستند و ممکن است با برخی از آن ها هم وزن باشیم، با این حال بهتر بود تا شورای محترم نگهبان در تایید افراد مورد تایید قرار گرفته 100 نمره مشخص می کرد و با شفافیت براساس نمره ای که بدست می آورند، نامزد ها را تایید می کرد، در این صورت جامعه هم از شورای نگهبان شیوه انتخاب افراد را یاد می گرفت. شورای نگهبان به این ترتیب می تواند سطح آگاهی عمومی را بالا برده و خودش را از اتهامات مبرا کند. آن ها در حال تلاش هستند و مردم این را می دانند، پس بهتر است از 100، نمره افراد را تایید کنند تا مردم بفهمند افرادی که تایید شدند با چه نمره ای توانستند به این مرتبه برسند.

گفتنی است، اسامی نامزدهای اعلام شده در انتخابات 1400 به شرح زیر است:

1. سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، کد نامزدی 33

2. علیرضا زاکانی ، رئیس مرکز پژوهش های مجلس، کد نامزدی 55

3. سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ، نایب رئیس مجلس، کد نامزدی 66

4. محسن مهرعلیزاده ، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی، کد نامزدی 77

5. عبدالناصر همتی ، رئیس کل بانک مرکزی، کد نامزدی 88

6. سعید جلیلی ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، کد نامزدی 22

7. محسن رضایی میرقائد ، مجمع تشخیص مصلحت نظام، کد نامزدی 44

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟