عبدالناصر همتی برای انتخابات 1400 تایید صلاحیت شد

عبدالناصر همتی ، رئیس کل بانک مرکزی از سوی شورای نگهبان برای نامزدی در انتخابات 1400 تایید صلاحیت شد.

به گزارش رکنا، دقایقی پیش شورای نگهبان قانون اساسی، فهرست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که در میان آنها، نام عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به چشم می خورد.

عبدالناصر همتی زاده کبودرآهنگ در استان همدان، بانکدار، سیاستمدار اعتدال‌گرا و مدیر ارشد اجرایی است که هم‌اکنون به عنوان رئیس کل بانک مرکزی ایران و نیز استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند.

همتی دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی صدا و سیما بود.

این نامزد انتخابات 1400 از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. او از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود. همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی را برعهده گرفت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مدت ۵ سال در زمان حسن روحانی ، عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود. همتی از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم، نهم و دهم و همچنین یازدهم و دوازدهم، سمت‌های کلیدی را برعهده داشته است. همتی از 3 مرداد 1397 جایگزین ولی الله سیف در سمت ریاست کل بانک مرکزی شد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟