انتشار لیست‌ کابینه نامزدها انتخابات 1400 می تواند کار ادمین ها باشد

انتخابات 1400 /غلامعلی رجایی لیست کابینه علی لاریجانی که در روزهای اخیر منتشر و تکذیب شد را مثال زد و گفت: «جعلی بودن این فهرست کاملا مشخص است. هیچ عقل سلیمی تصور نمی‌کند که آقای علی لاریجانی که سیاستمداری هوشمند و کهنه‌کار است و به نظر من مینیاتوری عمل می‌کند در گام اول دو برادر خود که از قضا محبوبیتی در جامعه ندارند را در کابینه قرار دهد لذا نباید به فهرست‌های اینچنینی توجه کرد و باید منتظر ماند تا اول شورای نگهبان نظر خود را اعلام کند و معلوم شود که نامزدهای اصلی چه کسانی هستند».

این چهره سیاسی نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه معرفی کابینه و حتی بخشی از کابینه را اقدامی دانست که می‌تواند به نامزدهای ریاست جمهوری کمک کند.

وی افزود: « این اقدام اولا نشان می‌دهد که یک نامزد برای اداره کشور، برنامه دارد و دوما به مردم در تصمیم‌گیری کمک می‌کند. »

وی به نقص‌های ساختار انتخابات در ایران اشاره کرد و گفت: «یکی از نقص‌های موجود محدودیت زمان نامزدها برای تبلیغات انتخاباتی است. تا شورای نگهبان نظر خود را اعلام کند و بدانند که چه کسانی فرصت حضور در رقابت را دارند کمتر از یک ماه باقی مانده و نه می‌توانند به استان‌ها بروند و نه با جمعیت‌هایی ملاقات کنند و ... . در این دوره که کرونا هم مزید بر علت شده است».

رجایی اظهار کرد: «نقص دوم سیستم انتخابات نیز این است که معلوم نیست مردم به چه تیمی رای می‌دهند. به هرحال رئیسی جمهور که فعال مایشاء نیست. اگر کابینه هماهنگی نداشته باشد، قطعا قدرتمند و توانمندترین رئیس جمهور نیز از پا درخواهد آمد. مثلا آقای احمدی‌نژاد آنقدر کابینه خود را تغییر داد تا به صفار هرندی رسید و با تغییر او ناگزیر بود که مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرد. حتی آقای روحانی نیز به نحوی لب مرز است. »

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: «بخشی از آرا که مردم به یک نامزد می‌دهد، به برنامه و تیم اوست. لذا باید معلوم باشد از چه افرادی استفاده خواهد کرد. به اضافه اینکه معرفی کابینه به رای آوری نامزدها نیز کمک می‌کند. مثلا اگر در کابینه پیشنهاد از جوان استفاده کرده باشد رای آنان را جذب می‌کند یا اگر از زنان بیشتر استفاده کرده باشد این فرصت را دارد تا رای نیمی از جامعه را از آن خود کند».

وی به اسحاق جهانگیری توصیه کرد که در این انتخابات کابینه خود را معرفی و از زنان و جوانان حداقل در نیمی از کابینه استفاده کند. او گفت حتی اگر بشود بهتر است که معاون اول یا وزیر خارجه خود ارز میان زنان انتخاب کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 689965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟