تهدیدهای دوباره احمدی نژاد چرا تحمل می شود!

انتخابات 1400 در 28 خرداد سال جاری برگزار می شود.

به گزارش رکنا، روزنامه آرمان ملی، سخنان محمود احمدی‌نژاد هنگام ثبت‌نام برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باعث انتقادات گسترده‌ای به او شده است. او گفته بود اگر رد صلاحیت شوم، انتخابات را قبول ندارم و در آن شرکت نمی‌کنم. احمدی‌نژاد در تازه‌ترین اظهاراتش بر موضع خود پافشاری کرده و گفته است این نظر قطعی من است و تغییری نخواهد کرد. انتخابات متعلق به مردم و رای، حق مردم است.

آنگونه که دولت بهار گزارش داده، وی ادامه داد: قبلا ما را دو بار رد کردند اما من ملاحظه کردم و به احترام مردم و انقلاب و کشور سکوت کردم اما اعلام کردم اگر این بار هم بخواهند رد کنند، من قطعا شرکت نخواهم کرد و انتخابات را هم تایید نمی‌کنم. احمدی نژاد افزود: البته تجمع اعتراضی و خشونت را هم تایید نخواهم کرد. همه مراقب باشند که عناصر فاسد لانه کرده در برخی نهادها ماجرا درست نکنند و بخواهند به حساب مردم یا به حساب ما بگذارند. رای حق مردم است، وقتی دارند بی‌دلیل دایره انتخاب مردم را محدود می‌کنند و نمی‌خواهند اجازه بدهند آن چیزی که مردم می خواهند محقق شود و افراد را رد می‌کنند، من به چه دلیل باید شرکت کنم؟ احمدی نژاد گفت: رای حق من است، اگر رد کردند هرگز و هرگز، در انتخابات شرکت نمی‌کنم. فردا نگویند احمدی‌نژاد گفته بروید رای سفید بدهید یا اسم من را بنویسید و این کار و آن کار را بکنید یا از کسی دفاع می‌کند! من حتی از دوستان نزدیک و همکارانم که خیلی به آنها علاقه دارم هرگز حمایت نخواهم کرد. این نظر قطعی من است و تغییری نخواهد کرد.

شورای نگهبان با کسی تعارف ندارد

همگان احمدی‌نژاد را فاقد کوچکترین شانسی برای تایید صلاحیت می‌دانند و مشخص است او برای بر هم زدن فضای انتخاباتی ثبت نام کرد و چنین سخن می‌گوید. دیروز یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: البته تأیید یا عدم تأییدصلاحیت نامزدها در حیطه اختیارات شورای نگهبان است. قطعا شورای نگهبان به استناد قانون در این حوزه اعلام نظر می‌کند. شورای نگهبان نه با کسی تعارف و نه خرده حسابی دارد. آنچه قانون و مقررات اقتضا می‌کند درباره آقای احمدی نژاد تصمیم‌گیری خواهد شد. واعظ آشتیانی درباره نقش و تأثیرگذاری محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: مردم از عملکرد دولت آقای روحانی دلخوری‌هایی دارند و دولت هم متأسفانه در عرصه اقتصادی و برخی عرصه‌های دیگر ناموفق بود، احمدی نژاد فکر می‌کند اگر رأی ندهد یا انتخابات را تحریم کند، قشر عظیمی از مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نمی‌شوند، بنابراین می‌خواهد بگوید «چون من نیامدم مشارکت مردم در انتخابات کم بود»

وی افزود: در واقع احمدی نژاد می خواهد یک موضوعی را که اصلا به او ارتباطی ندارد، به نیامدن خودش گره بزند حال آنکه با عدم مشارکت احمدی نژاد در انتخابات، حمایت او از یک نامزد یا تکذیب حمایت او از یک نامزد هیچ تأثیری ندارد و هیچ اتفاق جدیدی نخواهد افتاد. فعال سیاسی اصولگرا گفت: هر چند نمی توانیم بگوییم احمدی نژاد مطلقا طرفدار ندارد، اما تعداد طرفدارانش آنقدر نیست که تصور شود تأثیرگذار است یا مشکلاتی را برای حضور مردم در انتخابات ایجاد می‌کند. وی ادامه داد: احمدی‌نژاد امروز تبدیل به اپوزیسیون داخلی با یک ادبیات مخرب شده و خودش فکر می‌کند ادبیاتش خیلی فاخر و تأثیرگذار است.

او با این ادبیات در پازل دشمن و بدخواهان نظام بازی می‌کند، معتقدم نظام دارد با بزرگواری احمدی نژاد را تحمل می‌کند شاید او به خودش بیاید و در نوع رفتار و نگاهش تجدیدنظر کرد. واعظ آشتیانی با بیان اینکه امیدواریم آقای احمدی نژاد در رفتار، گفتار و کردارش تجدیدنظر کند، یادآور شد: همان طور که نگاه احمدی نژاد از آغاز دولت دهم به یکباره در مقایسه با دولت نهم تغییر کرد، امیدواریم نگاه او دوباره به دوره دولت نهم و دوره شهرداری او برگردد. این فعال سیاسی اصولگرا افزود: البته تأیید یا عدم تأییدصلاحیت نامزدها در حیطه اختیارات شورای نگهبان است. قطعا شورای نگهبان به استناد قانون در این حوزه اعلام نظر می‌کند. شورای نگهبان نه با کسی تعارف و نه خرده حسابی دارد. آنچه قانون و مقررات اقتضا می‌کند درباره آقای احمدی‌نژاد تصمیم گیری خواهد شد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟