آیا زهرا شجاعی رد صلاحیت می شود؟

انتخابات 1400 در 28 خرداد سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار رکنا، زهرا شجاعی ، 65 ساله و یک سیاستمدار اصلاح طلب ایرانی است. او در دولت خاتمی، ریاست مرکز امور مشارکت زنان را بر عهده داشت و مدتی مشاور وزیر کشور نیز بود.

شجاعی در آخرین روز ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به وزارت کشور رفت و ثبت نام کرد.

بیشتر بخوانید؛

فریدون عباسی: فریبکاران انتخابات 96 تحت پیگرد قانونی قرار گیرند

زیباکلام: همه نامزدها از خارج آمده اند

حضور جهانگیری در انتخابات 1400 توهین به افکار عمومی است

زهرا شجاعی در حاشیه نشست خبری پس از ثبت نام در انتخابات 1400 در گفت و گو با خبرنگار رکنا درباره برنامه خود جهت ارتقای جایگاه زنان در جامعه تاکید کرد: ما معتقدیم برای افزایش مشارکت خانم ها، باید فعالیت زیادی انجام داد و البته من در این زمینه کلمه مبارزه را نمی پسندم.

وی افزود: در راه ارتقای جایگاه زنان باید با همکاری با مردان جامعه و دلسوزان نظام باید به سمتی حرکت کنیم که جامعه از سرمایه انسانی زنان بهره مند شوند.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب ادامه داد: تلاش ما در حوزه زنان تلاش صنفی نیست، چرا که بانوان جامعه صنف نیستند، بلکه ما معتقدیم باید از سرمایه عظیم انسانی جامعه که نیمی از آن را زنان تشکیل می دهند، در مسیر فرآیند توسعه استفاده کرد. من هم برای احقاق حق نیمی از جامعه ایران وارد عرصه انتخابات شده ام.

به هرحال با توجه به این که چند ماه قبل سخنگوی شورای نگهبان گفته بود نامزدی بانوان در انتخابات ممنوع نیست و منظور از رجال سیاسی فقط مردان نیستند، باید منتظر بمانیم که آیا امسال شاهد اولین زن ایرانی نامزد در انتخابات خواهیم بود یا خیر.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟