علیرضا زاکانی در انتخابات 1400 ثبت نام کرد + فیلم
حجم ویدیو: 4.51M | مدت زمان ویدیو: 00:00:36

علیرضا زاکانی ، رئیس مرکز پژوهش های مجلس در وزارت کشور حاضر شد و در انتخابات 1400 نام نویسی کرد.

به گزارش رکنا، علیرضا زاکانی ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد و نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد.

علیرضا زاکانی (زاده ۱۳۴۴ در تهران)، سیاستمدار اصولگرا و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از ۱ مرداد ۱۳۹۹ است. او نماینده پیشین مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از تهران و همچنین نماینده مردم شهر قم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است و ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن را برعهده داشته‌است.

علیرضا زاکانی سابقه فرماندهی بسیج دانشجویی و عضویت در هیئت منصفه مطبوعات را داراست. تحصیلات دانشگاهی وی، در دانشگاه تهران و در رشته تحصیلی پزشکی هسته‌ای بوده‌است. او عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم، مجلس هشتم و مجلس نهم است.

او به همراه جمعی از نیروهای اصولگرا که از سال‌های قبل در کنار یکدیگر به فعالیت سیاسی در راستای آرمان‌های انقلاب پرداخته بودند، در مهرماه سال ۸۷، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را به‌طور رسمی تأسیس کردند، وی پیش از آن عضو شورای مرکزی ۱۱ نفره جبهه متحد اصولگرایان بود و برای حضور فعال در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ در قالب جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فعالیت کرده‌است.

گفتنی است؛ زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری 92 و انتخابات ریاست جمهوری 96 نیز نامزد شده بود که در هر دو دوره از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

 

کدخبر: 687480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟