پیشنهاد حاج قاسم برای مقابله با اسرائیل / غزه ای ها خودتان موشک دوربرد بسازید

به گزارش رکنا، بازخوانی سخنان زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

حاج قاسم، ایده آموزش رزمندگانی از غزه برای ساخت موشک‌های دوربرد را مطرح کرد و این دستاوردی بزرگ بود که غزه محاصره شده، سلاحش را خودش بسازد.

امروز روزانه هزاران موشک در نوار غزه و در کارگاه‌ها ساخته می‌شود از انواع خمپاره و آرپی‌جی گرفته تا انواع بسته‌های انفجاری. همه یگان‌های مهندسی از حماس تا جهاد اسلامی، در ایران آموزش دیده‌اند.

فلسطین و قدس همیشه در قلب حاج قاسم بودند. شهادت می‌دهم که پیوسته امور ما و طرح‌های مشترک را پیگیری می‌کرد و این دغدغه هر روزش بود.

حاج قاسم حتی به غذای برادران در دوره‌های آموزشی هم توجه می‌کرد و در دیدارهای خصوصی با آنان غذا می‌خورد. او در سطح انسانی، مردی ممتاز بود.

در زندگی‌ام فرمانده‌ای با این جایگاه ندیدم که حتی به جزئیات کوچک اهتمام ورزد. رزمندگان را غرق محبت خود می‌کرد.

زمانی که دکتر رمضان [شلح رهبر فقید جهاد اسلامی در بیمارستان] در کُما بود، دست‌کم چهار تا پنج بار به ملاقات او رفت. گاهی بیش از یکساعت کنار سر او می‌نشست و در حالی که دکتر بیهوش بود، برایش قرآن قرائت می‌کرد.

حاج قاسم می‌گفت همه نبردهایی که ما آن را اداره می‌کنیم برای فلسطین و قدس است.

او با همه نیروهای فلسطینی، بدون استثنا با روی باز برخورد می‌کرد. صدها رزمنده فلسطینی در غزه در حد شخصی حاج قاسم را می‌شناسند یا دیده‌اند یا با او ملاقات کرده‌اند. او همیشه تمایل داشت که خودش در میان آنان حاضر باشد.

حاج قاسم حتی در منزل شخصی‌اش در ایران میزبان ما بود و دوست می‌داشت که از غذای خانه تناول کنیم. شهادت می‌دهم که خانه‌اش بسیار معمولی بود.

این پیام محتوایش این است که مقاومت فلسطین خارج از معادلات نیست. مقاومت فلسطین بخشی اصلی از محور مقاومت در رویارویی با هر تجاوزی است که ممکن است نوار غزه یا هر یک از طرف‌های محور [مقاومت] را هدف بگیرد

فکر می‌کنم که دشمن پیام را کامل دریافت کرد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 687271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟