مهرعلیزاده نامزد انتخابات 1400 : یارانه دهک های پایین را 3 تا 5 برابر می کنم / سالانه یک میلیون شغل برای جوانان ایجاد می کنم

محسن مهرعلیزاده امروز با حضور در وزارت کشور در انتخابات 1400 ثبت نام کرد.

به گزارش رکنا، محسن مهرعلیزاده، 65 ساله که نامش در فهرست 14 نامزد پیشنهادی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان ذکر شده است، امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد. او در دولت اول سید محمد خاتمی ، استاندار خراسان و در دولت دوم وی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی بود. مهرعلیزاده همچنین در دولت حسن روحانی به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد.

مهرعلیزاده در نشست خبری پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: تنگدستی، بیکاری و برخی شکاف های اجتماعی ویژه ای که در طول چند سال گذشته ایجاد شده، فاصله طبقاتی بسیار آشکار و غیرقابل تحمل و غیرقابل باوری را به وجود آورده است. بنابراین دولتی که امسال تشکیل خواهد شد، باید با اولویت های اقتصادی باشد.

وی افزود: اختلاف‌نظرها و کشمکش های سیاسی در عرصه داخلی موجب آسیب رساندن به منافع ملی کشور و از بین رفتن آرامش فکری و آسایش مردم شده است؛ رفع این مشکل، دولتی را می‌طلبد که با روحیه عملگرایانه و دارای تعامل بتواند همه مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی و فکری را در کنار هم قرار دهد تا در نهایت بتوانیم راه حل های معطوف به رفع مشکلات اقتصادی، حذف موانع تولید و حضور در بازارهای بین‌المللی را اجرا کنیم.

مهرعلیزاده ادامه داد: حذف اقلام بسیاری از سفره‌های مردم، گرچه معضلی اقتصادی به نظر می‌رسد، اما ریشه در ضعف های مدیریتی دارد که باید به صورت اساسی مداوا شود؛ به نظر من اصلاح امور اقتصادی، رفع مشکل تولید و خلق ثروت با هم‌اندیشی همه سلایق و از بین رفتن کشمکش‌های بی حاصل در کشور حاصل خواهد شد.

این چهره سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در یک کلمه اعلام می‌کنم، امروز اولویت کشور «اقتصاد» است. بنابراین برای رفع مشکلات اقتصادی و ریشه کن شدن فقر و تنگدستی و از بین رفتن اوضاعی که هر روز شاهد آن بوده و هستیم، از جمله افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، کاهش قدرت خرید مردم و وابستگی بیش از حد به درآمدهای نفتی و رکود اقتصادی شدیدی که در اثر آن، بیکاری و فقر بروز پیدا کرده است، باید فردی بر مسند کار باشد که آشنا به مدیریت خرد و کلان در حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و سایر حوزه ها باشد.

وی تاکید کرد: بنده با تکیه بر خدا و بیش از 40 سال تجربه اجرایی و تصدی شغل های بسیار و تخصص دکترای مدیریت مالی و تجربه معاونت وزارت صنعت و‌ تجربه اداره دو استان بزرگ خراسان و‌ اصفهان و آشنایی ریز با مسائل مختلف خودم را برای حضور در مسند ریاست جمهوری آماده کردم و با برنامه ای منظم آمده ام که حاصل کار یک ساله من است تا بتوانیم بر محور اقتصاد اجتماعی و ایجاد عدالت و از بین بردن رانت و فساد مشکلات را از سر راه مردم برداریم.

مهرعلیزاده تصریح کرد: من در همین جمع با مردم پیمان الهی میبندم پای کار بایستم تا بتوانم در خدمت مردم باشم. نام دولت بنده دولت «تحول و عدالت» است؛ تحول در مسائل اجتماعی و اقتصادی و به ویژه تامین معیشیت مطلوب برای زندگی ایرانی و تامین عدالت برای آحاد جامعه ایران.

این نامزد انتخابات 1400 ادامه داد: برنامه من براساس یک تحول اقتصادی است و اولویت من عدالت اجتماعی و تامین معیشیت مطلوب برای زندگی مردم است؛ از این رو با هر گرایش سیاسی و‌ هویت قومی و‌ اجتماعی در این مسیر همراهی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: برقراری رابطه پویا با نخبگان، تامین معیشیت مردم و رفع موانع تولید و صادرات و افزایش 3 تا 5 برابری یارانه برای دهک های پایین، ایجاد یک میلیون شغل برای جوانان در سال و جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و اصلاح نظام صادراتی از جمله برنامه‌های بنده است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟