کنایه رئیس ستاد انتخابات کشور به احمدی نژاد درباره شلوغی های دیروز / عرف: نامزدهای شاخص انتخابات 1400 دقیقه نودی هستند + فیلم
حجم ویدیو: 2.90M | مدت زمان ویدیو: 00:00:23

جمال عرف تاکید کرد: اگر مسئولینی می خواهند ثبت نام کنند، حداکثر با دو همراه حضور پیدا کنند و از کسانی که این گونه رعایت کردند، تشکر می کنم. اما اینکه داوطلبی اصرار می کند، جمعیت قابل توجهی را با خود بیاورد و تجمع ایجاد کند، چه با عنوان مسئول یا رسانه باید این مسئولیت اجتماعی را گوشزد کنیم تا بعد از آن شاهد چنینی اتفاقاتی نباشیم.

به گزارش رکنا، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش از روند ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

گفته بودیم که هر داوطلب دو همراه بیشتر نباید داشته باشد

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: تا دیروز 130نفر ثبت نام کرده اند. ما از ظرفیت مواد قانونی استفاده می کنیم. کلیه داوطلبانی که علاقه مند هستند، ذیل ماده 59 قانون انتخابات ریاست جمهوری همه مدارک خود را در اختیار ما قرار می دهند و ما هم در انتها مدارک را در اختیار شورا قرار می دهیم.

عرف عنوان کرد: به نظر می آید روند مناسبی در حال انجام است، در شرایط بیماری کرونا هستیم وزیر کشور رییس قرارگاه عملیاتی کرونا است توقع می رود، در ستاد ثبت نام پروتکل ها را رعایت کنیم، دیروز شاهد بودیم یکی از داوطلب ها پروتکل ها را رعایت نکرد، می خواهم مسئولیت اجتماعی همه داوطلبان را گوش زد کنم. همه مسئولیت اجتماعی داریم که ایجاد تزاحم نکنیم.

وی تصریح کرد: اگر مسئولینی می خواهند ثبت نام کنند، حداکثر با دو همراه حضور پیدا کنند و از کسانی که اینگونه رعایت کردند، تشکر می کنم. اما اینکه داوطلبی اصرار می کند، جمعیت قابل توجهی را با خود بیاورد و تجمع ایجاد کند، چه با عنوان مسئول و یا رسانه باید این مسئولیت اجتماعی را گوشزد کنیم تا بعد از آن شاهد چنینی اتفاقاتی نباشیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: اگر این افراد پروتکل ها را رعایت نکنند چه توقعی از سایرین می رود، چهل کاربر در ده ساعت فعالیت می کنند که اگر این ها بیمار شوند مشخص نیست چه اتفاقی می افتاد.

عرف در مورد تمدید مدت زمان ثبت نام انتخابات گفت: با هماهنگی که با شورای نگهبان انجام شده همان سال فرجه زمانی پنج روز در ده ساعت خواهد بود و ضرورتی برای تمدید وجود ندارد اما امر به جمع بندی رسیدیم ممکن است تغییر ایجاد شود.

وی در مورد اینکه آیا مصوبه شورای نگهبان را وزارت کشور اجرا می کند یا توافقی صورت گرفته است، گفت: طبق ماده  ۵۹که در اطلاعیه شماره  ۱۴اعلام شده است، همه داوطلبین همه مدارک مستندل را باید در اختیار قرار دارند همه را جمع می کنیم و در پایان ۵ روز تحویل شورای نگهبان می دهیم.

نامزدهای شاخص انتخابات دقیقه نودی هستند

جمال عرف گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید جزو رجل سیاسی و مذهبی باشند، مدیر و مدبر باشند و سایر خصوصیت های تعیین شده در قانون را داشته باشند.

وی افزود: بنابراین بهتر است هر کسی که در انتخابات نامزد می شود، ابتدا خودش را نسبت به ماده 35 قانون اساسی ارزیابی کند و اگر حائز این شرایط است، در انتخابات نامزد شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: به نظر می رسد، از امروز تعداد بیشتری از کسانی که جزو نامزدهای اصلی هستند، برای ثبت نام به وزارت کشور بیایند.

عرف ادامه داد: طبع ما این است که دقیقه نودی هستیم و برخی نامزدهای شاخص احتمالا ثبت نام خود را به روز  آخر موکول می کنند.

گفتنی است؛ ثبت نام از نامزدهای انتخابات 1400 از روز سه شنبه آغاز شده است و در دو روز اول، 130 نفر از داوطلبان با حضور در وزارت کشور در این انتخابات نام نویسی کرده اند.

ثبت نام در انتخابات 1400 تا پایان ساعت اداری روز شنبه 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687056 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟