آذری جهرمی می تواند در انتخابات 1400 کاندید شود

قائم مقام دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: داوطلبی ۳۸ سال داشت ، اما رجل سیاسی مذهبی، مدیر و مدبر بود و همه شرایط را داشت، اگر شورای نگهبان تشخیص داد صلاحیت دارد استثنائاً او را می‌پذیرد .

به گزارش رکنا، سیامک ره‌پیک، افزود: شورای نگهبان تنها مرجع منحصر به فرد تشخیص شرایط صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری است و در هیچ‌جای دیگر قانون اساسی جز این نیامده است و بر اساس همین مقام معظم رهبری تکلیف کردند تا معیارها و شرایط لازم برای این موضوع اعلام شود.

وی در ادامه اظهار کرد : در مصوبه اخیر شورای نگهبان استثنا یی وجود دارد که اگر شخصی خارج از شروطی که در مصوبه آمده است، اقدام به ثبت‌نام کرد و اعتراض داشت، مثلاً ۳۸ سال داشت اما رجل سیاسی مذهبی، مدیر و مدبر بود و همه شرایط را داشت، چون شورای نگهبان مرجعی است که باید صلاحیت را تشخیص بدهد، صلاحیت او را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر تشخیص داد صلاحیت دارد استثنائاً او را می‌پذیرد و این استثناء منطقی است.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان در پایان تأکید کرد: این مصوبه نه قانونگذاری است و نه اینکه دیر شده؛ بلکه اجرای سیاست‌های کلی انتخابات است و آثار این مصوبه هم این است که از ثبت‌نام‌های وهن‌آلود و غیرمنطقی - از کودک 5 ساله تا افرادی که واقعاً صلاحیت ندارند- جلوگیری می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟