فضای مذاکرات وین مثبت و مرحله تنظیم پیش نویس ها آغاز شده است

به گزارش رکنا، سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت امور خارجه، در گفت وگو با برنامه «مورنینگ جو » morning joe شبکه ان.بی.سی آمریکا و در پاسخ به پرسشی درباره فضای مذاکرات وین اظهار کرد: فضا مثبت است، اگرچه پیشرفت ها احتمال ناکافی بوده اما به اندازه ای هم بوده که اکنون مرحله تنظیم پیش نویس ها و مفاهمه بین طرف ها آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به این که اختلافاتی پیرامون موضوعاتی وجود دارد؛ روند کار سریع نیست. این نکته مهم است که واشنگتن باید بداند که گفت وگوهای وین برای دور جدیدی از بده بستان یا چانه زنی و مذاکره نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: تمامی بده بستان ها و چانه زنی ها در جولای ۲۰۱۵ پایان یافت و ما هم اکنون در وین دور هم جمع شدیم تا بر این موضوع متمرکز شویم که آمریکا چگونه می تواند به پایبندی کامل به توافق بازگردد و طرح پایبندی در برابر پایبندی اجرا شود. خیلی زود است که به نوعی قضاوت داشته باشیم و جمع بندی کنیم.

خطیب زاده با تاکید بر این که بازگشت آمریکا به برجام بسیار به خود آمریکا بستگی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر زمان اتخاذ یک تصمیم سیاسی از سوی جو بایدن رییس جمهوری آمریکاست تا یا به دولت خود بگوید که به میراث ناکام دولت ترامپ پایبند باشد یا از این میراث و سیاست فاصله گرفته و به تعهداتی که در توافق هسته ای که اوباما رییس جمهوری وقت این کشور امضا کرد که در آن زمان جو بایدن نیز معاون رییس جمهوری بود، پایبند باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: برنا

کدخبر: 685066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟