کواکبیان به جبهه اصلاحات معرفی شد / 171 نماینده مجلس به شورای نگهبان نامه نوشتند

در شرایطی که کمتر از هفت هفته به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، تحولات مهمی در میان احزاب و گروه ها برای انتخابات 1400 رخ می دهد.

به گزارش رکنا، داریوش قنبری، عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت: مصطفی کواکبیان برای انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب داوطلب واحد اصلاح‌طلب به جبهه اصلاحات ایران معرفی شده است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری درباره تمایل اصلاح طلبان برای معرفی محمد جواد ظریف برای انتخابات ۲۸ خرداد یادآور شد: ظریف یکی از گزینه‌های جدی جبهه اصلاحات است و یقینا نظر جمع کثیری از اصلاح‌طلبان بر اعلام داوطلبی او است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اصلاح‌طلبان داوطلبان زیادی چون اسحاق جهانگیری ، محمد رضا عارف ، محسن هاشمی ، علی لاریجانی ، مسعود پزشکیان و مصطفی تاجزاده را در لیست خود دارند و ممکن است زمان ثبت‌نام به تعداد داوطلبان افزوده شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری در همین راستا اظهار داشت: هرگز به سمت هیچ نامزد نیابتی نخواهیم رفت. صحبت‌هایی درباره ظریف و حسن خمینی شد که آن هم منتفی است و درحال حاضر هیچ صحبتی از مصداق‌ها نشده است.

171 نماینده مجلس به شورای نگهبان نامه نوشتند

جوکار، رئیس‌کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه در قانون فعلی محدودیت سنی برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری وجود ندارد، از درخواست 171 نماینده مجلس از شورای نگهبان برای ابلاغ مصوبه مجلس درباره قانون انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

وی گفت: اگر تا قبل از ثبت‌نام کاندیداها این طرح تصویب و برای اجرا ابلاغ شود می‌‌توان بخش‌هایی از آن را که قید زمانی ندارد در انتخابات پیش‌رو اجرایی کرد.

منبع: روزنامه کیهان

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 684005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟