انتخابات 1400 به تعویق نمی افتد / تلاش وزارت کشور برای واکسیناسیون دست اندرکاران انتخابات

روح الله جمعه ای گفت: «رایزنی هایی با ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده ایم تا دست اندرکاران انتخابات ، واکسن کرونا بزنند. این فرآیند باید هر چه سریع تر صورت بگیرد و چون فرصت کم است، باید خیلی زود تصمیم گیری شود.»

به گزارش رکنا و به نقل از اعتماد، روح الله جمعه ای، مشاور وزیر کشور با حضور در یک اتاق گفت وگو در کلاب هاوس با عنوان «خبرپارتی» در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال تعویق انتخابات 1400  گفته است: «بحث تعویق انتخابات ریاست جمهوری اصلا در وزارت کشور مطرح نیست. اگر چنین قراری باشد باید با وزارت کشور به عنوان مجری هماهنگی شود که این اتفاق رخ نداده است.»

او همچنین ادامه داد: «ما با ستاد ملی مقابله با کرونا در حال هماهنگی هستیم. تعداد صندوق های رای و شعب اخذ رای بیشتر شده است. در فرمت جهانی به ازای هر هزار نفر یک شعبه اخذ رای وجود دارد ولی در ایران با این تعداد صندوق که اضافه کردیم اگر همه مردم شرکت کنند، به ازای هر ۷۰۰ نفر یک صندوق رای وجود دارد.»

مشاور وزیر کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است مجریان و برگزارکنندگان انتخابات واکسینه شوند، توضیح داد: «بحث واکسن مطرح شده است. رایزنی هایی با ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده ایم تا دست اندرکاران انتخابات واکسن بزنند. این فرآیند باید هر چه سریع تر صورت بگیرد و چون فرصت کم است، باید خیلی زود تصمیم گیری شود. کارکنان شعب اخذ رای هم بخشی از فرآیند انتخابات هستند و واکسن زدن آنها باعث می شود خیال مردم هم تا حدودی راحت شود. امیدواریم که بتوانیم دست اندرکاران انتخابات را واکسینه کنیم.»

جمعه ای همچنین در مورد ایجاد محدودیت برای ورود خبرنگاران به وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری به بهانه کرونا توضیح داد: «بحث ایجاد محدودیت برای خبرنگاران مطرح نیست و بیشتر موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی است.» او در پاسخ به این پرسش که چرا بر اساس رتبه بندی سایت ها و خبرگزاری ها و روزنامه ها این محدودیت اعمال نمی شود هم گفت که پیشنهاد خوبی است، اما هنوز هیچ چیز در وزارت کشور قطعی نشده اما حتما از نظرات وزارت ارشاد و ستاد ملی مقابله با کرونا استفاده خواهیم کرد.

منبع: روزنامه اعتماد

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟