چمران: رهبر انقلاب رئیسی را از حضور در انتخابات 1400نهی نکرده‌اند

مهدی چمران ، عضو شورای ائتلاف درباره حضور رئیسی در انتخابات 1400 گفت : برخی موضوع نهی رهبری درباره جناب رئیسی در انتخابات 1400 را مطرح کرده‌اند، باید بگویم می‌دانم که چنین نهی‌ای از سوی رهبری نبوده است.

به گزارش رکنا ، مهدی چمران، عضو فعال سیاسی اصولگرا در مصاحبه ای مسایلی درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400 و نامزدهای انتخاباتی مطرح کرد که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

گفتمان جبهه انقلاب برای انتخابات بستگی به کاندیدای نهایی دارد

- در ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری گفت‌وگوها و نشست‌ها فراوان بوده ولی هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم.

- البته ممکن است ملاقات‌ها و دیدارهایی به‌صورت شخصی بوده باشد اما تاکنون دیدار رسمی نبوده است. احتمالا این موضوع تا زمان نام‌نویسی هم مشخص نمی‌شود.

- مطالعات و تحلیل‌های زیادی در ارتباط با اینکه مهم‌ترین گفتمانی که باید در جبهه انقلاب برای انتخابات شکل بگیرد چه باید باشد شده است، منتها بستگی به این دارد که چه فردی برای ریاست‌جمهوری به میدان بیاید.

- براساس افراد قاعدتا گفتمان هم شکل می‌گیرد و درواقع گفتمان به افراد هم بستگی دارد.

مردم ناراحت هستند اما با کنار کشیدن وضعیت کشور درست نمی‌شود

- در اینکه مردم ناراحت هستند، شکی نیست و هرچه می‌گذرد به‌جای اینکه وضعیت را بهتر کنند، بدتر می‌شود.

- ممکن است به‌خاطر شرایط بد اقتصادی، میزان حضور آنها در انتخابات به سمت مشارکت کم برود، به‌ویژه که با شرایط کرونا اوضاع به وخامت بدی رسیده است.

- افراد ناراضی تعداد اندکی نیستند و باید تفهیم شوند که با کنار کشیدن وضعیت کشور درست نمی‌شود.

- اگر آنها به‌دنبال تغییر و تحول هستند، باید با رای هوشمندانه در انتخابات مشارکت کنند.

اجماع حداکثری با حضور ‌‌رئیسی وجود دارد

- درباره این مطلب که برخی موضوع نهی رهبری درباره جناب رئیسی را مطرح کرده‌اند باید بگویم می‌دانم که چنین نهی‌ای از سوی رهبری نبوده است.

- اگر‌ آقای رئیسی در انتخابات حضور یابد قاعدتا امکان شکل‌گیری اجماع حداکثری وجود دارد و اگر‌ رئیسی یا‌ قالیباف بیایند، روی این دونفر اجماع بیشتری شکل خواهد گرفت.

کاندیداتوری یک چهره کاریزماتیک بر مشارکت اثر مثبت دارد

- شخصیت و جایگاه کسی که کاندیدا و انتخاب می‌شود و همه تصمیم می‌گیرند از او حمایت کنند، مهم است و باید یک شخصیت کاریزماتیک باشد که مشارکت افزایش یابد.

- امیدوارم بیش از آنچه انتظار داریم شرایط مساعد و خوبی در مشارکت به‌وجود ‌آید. البته برخلاف سال ۹۶، ۱۶ میلیون رای این‌بار کم است و باید بیشتر باشد و این میزان حداقل است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: گسترش نیوز

کدخبر: 679211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟